آلمان: ایران با تنش‌زدایی در منطقه می‌تواند اعتمادسازی کند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وزیران خارجه ایران و آلمان امروز (شنبه) در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در جنوب آلمان با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.
در این دیدار شر ایط سیاسی و امنیتی منطقه، اشتباهات آمریکایی‌ها درباره منطقه غرب آسیا، تعهدات اروپا در قبال برجام، واقعیات رابطه اروپا و آمریکا مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.
در پی این دیدار صفحه توییتر وزارت خارجه آلمان با انتشار تصویری از این دیدار از تلاش آلمان برای حفظ توافق هسته ای با ایران خبر داد.
بر این اساس «هایکو ماس» به «محمد جواد ظریف» گفته است که این توافق برای اروپا بسیار مهم است و تروئیکای اروپایی درصدد حفظ آن هستند.
وزیر خارجه آلمان همچنین فعالیت های ایران در راستای تنش زدایی در منطقه را عامل مهمی جهت اعتمادسازی در این زمینه دانسته است.
بنابر اعلام اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، ایران ظریف در این نشست ضمن تبادل نظر درباره چگونگی پیگیری ابعاد حقوقی و فنی موضوع، بر مسولیت پذیری ایران در این زمینه و همچنین لزوم پرهیز از سیاسی شدن مساله تاکید کرد.
ظریف در این نشست آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با اوکراین به منظور انجام تحقیقات و حل و فصل حقوقی مساله را مجددا اعلام کرد.
رییس دستگاه دیپلماسی امروز همچنین با اعضای شورای روابط خارجی اتحادیه اروپایی، رییس گروه مردم در پارلمان اروپایی و وزیران خارجه اوکراین و ژاپن و اسپانیا هم دیدار و گفت و گو کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان