ماهان شبکه ایرانیان

پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت‌ خودرو در بازار شب عید

خبرآنلاین: بازار خودرو از ابتدای بهمن ماه بازار خودرو روزهای عجیبی را پشت سر گذاشت. افزایش مداوم قیمت ها در بازار بی مشتری سبب شد رکود بازار بیش از پیش عمیق شود.

امروز در بازار خودرو تهران سمند LX حدود 800 هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده و به 96 میلیون و 700 هزار تومان بازگشته است. پژو 405 GLX امروز یک میلیون و 500 هزار تومان ارزش خود را از دست داده و در بازار با نرخ 91 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. پژو 405 GLX دوگانه‌سوز هم با کاهش قیمت یک میلیونی در بازار ظاهر شده و امروز 110 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فعالان بازار می گویند قیمت‌ها در بازار در هفته پیش رو بیش از پیش خواهد ریخت و بازار شب عید بی تردید بازار مساعدتری برای خریداران خودرو خواهد بود .

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز پیش از این تاکید کرده است قیمت‌ها در بازار روندی کاهشی را طی خواهند کرد. وی با تایید این نکته که به زودی میزان تولید افزایش خواهد یافت، آینده قیمت‌ها در بازار را کاهشی پیش‌بینی کرده است.حالا آغاز ریزش قیمت ها از هفته گذشته و همچنین تداوم آن در فایل های اعلامی امروز و اعلام برنامه های پیش فروش خودروسازان همگی سبب شده است این ظن تقویت شود که قیمت‌ها در ماه پیش رو کاهش می‌یابد.
امروز در بازار نیز پژو 206 تیپ 2 در ادامه روند هفته گذشته حدود یک میلیون و 600 هزار تومان از قیمت نجومی خود عقب‌نشینی کرده و به 96 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است. حالا می‌توان گفت: این محصول ایران خودرو به حد کافی از کانال 100 میلیونی فاصله گرفته است. پژو 206 تیپ 5 امروز یک میلیون و 500 هزار تومان ارزش خود را از دست داده و در بازار 118 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. پژو 206 صندوق‌دار هم امروز دو میلیون تومان کاهش قیمت را در کارنامه خود ثبت کرده و به 119 میلیون تومان بازگشته است. پژو پارس همگام با دیگر محصولات ایران خودرو حدود یک میلیون و 500 هزار تومان نسبت به تعطیلات هفته گذشته ارزان شده و در بازار 116 میلیون و 500 هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود. دانگ فنگ H30 بیشترین کاهش قیمت را در بین محصولات ایران خودرو به نام خود ثبت کرده و حدود سه میلیون تومان ارزان شده است.

دنا در بازار امروز تغییری نسبت به هفته گذشته ندارد و همچنان با نرخ 139 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. دنا پلاس توربو هم شرایط مشابهی را تجربه می‌کند و روی قیمت 202 میلیون تومان متوقف شده و حسابی در کانال 200 میلیونی جا خوش کرده است. در این بین دنا پلاس با کاهش قیمت دو میلیون و 400 هزار تومانی به استقبال مشتریانش آمده و در بازار 162 میلیون و 600 هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

خودروهای سایپا در تعطیلات هفته گذشته به کاهش قیمت خود ادامه دادند و امروز تا یک میلیون تومان ارزان شده‌اند. کوییک دنده‌ای در خط مقدم کاهش قیمت قرار دارد و امروز در بازار 82 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. دیگر خودروهای سایپا گام‌های کوتاه‌تری برداشته‌اند. مثلا تیبا صندوق‌دار امروز با کاهش قیمت 300 هزار تومانی به نرخ 69 میلیون و 700 هزار تومان برگشته و تیبا 2 در حد 100 هزار تومان ارزان شده و در بازار 74 میلیون و 400 هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود. سهم ساینا از کاهش قیمت خودروهای سایپا، حدود 200 هزار تومان است که باعث شده قیمت روز این خودرو به 75 میلیون و 500 هزار تومان بازگردد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان