الاهلی مغلوب همیشگی استقلال!

کارنامه تقابل‎های الاهلی با تیم های ایرانی/هت تریک فرهاد مقابل تیم عربستانی

تیم استقلال پس از ۱۰ سال باید بار دیگر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا روبروی تیم الاهلی عربستان به میدان برود.

سرویس ورزش مشرق – الاهلی عربستان تیمی که مانند استقلال با عبور از پلی آف و غلبه بر استقلال تاجیکستان به گروه A راه یافت. تیمی که در دیدار اول این مرحله با الوحده 1-1 کرد و حالا باید در هفته دوم لیگ قهرمانان 2020 میزبان استقلال در خاک کویت باشد. این تیم عربستانی در سالهای اخیر بارها با تیم های کشورمان دیدار داشته که حاصلش از 20 بازی برد و باختهای زیادی بوده است.

*الاهلی با استقلال شروع کرد!

اولین دیدار تیم الاهلی عربستان مقابل تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا روبروی استقلال در فصل 2010 بود. بازی رفت در جده این تیم 1-2 با دو گل فرهاد مجیدی مغلوب شد و در بازی برگشت در استادیوم آزادی باز هم با همان نتیجه و دو گل سیدمحمد مهدی سیدصالحی و امیرحسین صادقی شکست خورد تا رفت و برگشت به استقلالی ببازد که سرمربی اش صمد مرفاوی بود.

بیشتر بخوانید:
 

3 استقلالی که 10 سال قبل مقابل الاهلی حضور داشتند!

*2012 بهترین فصل الاهلی!

الاهلی در فصل 2012 با سپاهان اصفهان همگروه شد. این تیم در دیدار رفت در جده با سپاهان 1-1 کرد و در بازی برگشت در اصفهان 1-2 مغلوب تیم کشورمان شد. البته این دو تیم پس از صعود به دور یک چهارم نهایی بار دیگر دو بازی رفت وبرگشت با هم برگزار کردند که آنجا در بازی رفت سپاهان در اصفهان به تساوی 0-0 متوقف شد و در بازی برگشت 1-4 مغلوب و حذف شد.

*2013 باز هم غلبه بر سپاهان!

الاهلی در فصل بعد باز هم با سپاهان در مرحله گروهی قرار گرفت. این تیم در بازی رفت در اصفهان سپاهان را 2-4 شکست داد و در جده 1-4 مغلوب کرد.

*2015 عبور از تراکتور!

تیم تراکتور تبریز در فصل 2015 با الاهلی همگروه شد. این دو تیم بازی رفت را با شکست 0-2 تیم کشورمان تمام کردند و در دیدار برگشت تراکتور با ین تیم 2-2 مساوی کرد.

*تقابل حذفی با نفت تهران!

الاهلی در همان فصل 2015 پس از صعود به مرحله یک چهارم نهایی با نفت تهران دیدار کرد. بازی رفت دو تیم با نتیجه 0-1 به سود شاگردان عیلرضا منصوریان تمام شد و دیدار برگشت با برد 1-2 الاهلی به پایان رسید.

*همگروه 2017 ذوب آهن!

ذوب آهن اصفهان در فصل 2017 در مرحله گروهی با الاهلی در یک گروه قرار گرفت. بازی رفت دو تیم با برد 1-2 حریف عربستانی تمام شد. در دیدار برگشت نیز ذوب آهن باز هم 0-2 مغلوب الاهلی شد.

*پرسپولیس حذفش کرد!

 الاهلی در فصل 2017 پس از صعود به دور یک چهارم نهایی به پرسپولیس خورد. بازی این دو تیم در دور رفت 1-3 به سود پرسپولیس تمام شد. در دیدار برگشت نتیجه 2-2 مساوی شد تا پرسپولیس الاهلی را حذف کند.

*دومین تقابل با تراکتور!

در فصل 2018 تراکتور برای دومین بار در گروهی جای گرفت که الاهلی عربستان در آن بود. دو دیداری که تراکتور در هر دو بازی رفت و برگشت با نتایج 0-1 و 0-2 مغلوب تیم عربستانی شد.

*پرسپولیس آخرین حریف ایرانی!

در فصل 2019 الاهلی در گروه پرسپولیس قرار گرفت. بازی رفت تیم 0-2 به سود شاگردان برانکو ایوانکوویچ تمام شد و بازی برگشت 1-2 به سود تیم عربستانی به پایان رسید.

*بهترین افتخار آسیایی الاهلی!

تیم الاهلی عربستان در فصل 2012 که سپاهان در دو مرحله گروهی و یک چهارم نهایی با این تیم 4 دیدار داشت توانست تا فینال پیش برود. الاهلی که پیش و پس از آن هرگز به فینال راه پیدا نکرده بود در دیدار فینال روبروی تیم اولسان هیوندایی کره جنوبی 0-3 باخت و نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد تا بهترین افتخار آسیایی اش را جشن بگیرد.

*الاهلی 50درصد مسابقات با ایرانیها را برده است!

در مجموع همه سالهای گذشته از 2010 تا 2019، الاهلی 20 بار با تیم های ایرانی دیدار داشته که از این تعداد تیم عربستانی در 10 دیدار برنده زمین را ترک کرده است. این تیم در 4 بازی روبروی نمایندگان کشورمان مساوی کرده و تنها در 6 دیدار تن به شکست داده است که سهم استقلال از این 6 بازی 2 دیدار است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان