آماده باش در ۲۰ استان کشور

خبرگزاری فارس: محمدفرید لطیفی معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور درباره آماده‌باش استان‌ها در خصوص بارش برف و باران در آخر هفته اظهار داشت: اطلاع‌رسانی لازم به استانداری‌ها در خصوص بارش برف و باران و داده شده است و بخش‌های مربوطه از جمله هلال‌احمر و مدیریت بحران در استان‌ها موظف هستند هماهنگی‌های لازم را برای پیشگیری و مقابله با بحران‌های احتمالی انجام دهند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا امکانات و تجهیزات در استان‌هایی که بارش برف و باران زیادی دارند وجود دارد، گفت: این از وظایف استانداری‌هاست که امکانات را در مکان‌هایی ببرند که آسیب‌پذیری بیشتری دارد.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد: ما از روز گذشته اخطار‌های لازم را به استان‌ها داده‌ایم و برای روز چهارشنبه 30 بهمن بارش برف تا حدود 40 سانتیمتر را در استان آذربایجان غربی، کردستان، آذربایجان شرقی و چهار محال و بختیاری خواهیم داشت و برای روز‌های پنج‌شنبه و جمعه نیز بارش برف و باران را در ایلام، چهارمحال بختیاری، لرستان، خوزستان، اصفهان، فارس، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، همدان، مرکزی، البرز، تهران، سمنان، گیلان و مازندران، خراسان رضوی و گلستان خواهیم داشت.

لطیفی بیان داشت: از مردم تقاضا می‌شود که در صورت امکان در پایان این هفته سفر‌های غیرضروری به این استان‌ها نداشته باشند و در صورت سفر، زنجیر چرخ، سوخت مناسب و دیگر تجهیزات و امکانات را همراه خود داشته باشند.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور بیان داشت: در هنگام بحران، عمده وقت صرف اسکان اضطراری مسافران می‌شود، در صورتی که اگر مسافرتی مردم نداشته باشند، می‌توانیم خدمات بهتر و زودتری به روستائیان و شهرنشین‌های مناطق بحران‌زده ارائه بدهیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان