سخنگوی دستگاه قضا خبر داد؛

بهاره هدایت امروز با تودیع وثیقه آزاد می‌شود

اسماعیلی از آزادی بهاره هدایت فعال دانشجویی بازداشت شده تا غروب امروز با تودیع وثیقه خبر داد.

بهاره هدایت امروز با تودیع وثیقه آزاد می‌شود

بهاره هدایت تا غروب امروز با تودیع وثیقه آزاد می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بهاره هدایت یکی از فعالان دانشجویی متولد 1360 در تهران و دانشجوی دانشگاه علوم اقتصادی و از اعضای فعال جنبش زنان، زندانی سیاسی و عضو شورای مرکزی و سخنگوی دفتر تحکیم وحدت در سال 1384 بوده است.

وی یکی از فعالان فمنیسم است و تاکنون چندین‌بار به دلیل شرکت در تجمعات غیر قانونی  بازداشت شده، همچنین در سال 1388 به 9 سال و نیم حبس محکوم شد.

اتهامات وی فعالیت تبلیغی علیه نظام، مصاحبه با رسانه‌های بیگانه، توهین به رهبر و رئیس‌جمهور، اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی، ورود غیرقانونی و تخریب در دانشگاه امیرکبیر بود و در مجموع به 7 سال و نیم زندان بابت این اتهامات محکوم شد.

همچنین حکم دو سال حبس تعلیقی بهاره هدایت به اتهام اقدام علیه امنیت کشور از طریق برگزاری تجمع 22 خرداد سال 85 نیز به اجرا درآمده و به این حکم اضافه شده است. این حکم در دادگاه تجدیدنظر شعبه 54 دادگاه انقلاب در تیر ماه 1389 نیز به تأیید رسید و هدایت پس از سپری کردن دوره محکومیت خود پس از حدود 7 سال در 15 شهریور سال 1395 آزاد شد.

اما پس از گذشت چند سال بار دیگر خبر دستگیری هدایت مطرح شد و غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا از بازداشت هدایت خبر داد.

اسماعیلی درباره بازداشت بهاره هدایت و تعدادی از فعالان سیاسی و ارتباط این بازداشت‌ها با انتخابات مجلس شوراس اسلامی اظهار کرد: هیچ ارتباطی بین این اقدامات و انتخابات وجود ندارد و بازداشت این خانم خارج از حراست دانشگاه انجام شده و این فرد اگر ادعایی در مورد ضرب و شتم داشته باشد، به آن رسیدگی می‌شود.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: این فرد تا غروب امروز با تودیع وثیقه آزاد می‌شود، مگر اینکه وثیقه تودیعی مشکل داشته باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان