انتقاد کشتیرانی از نحوه تحویل سوخت کم سولفور توسط وزارت نفت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا مدرس خیابانی در همایش ارگان‌های دریایی با یادآوری این که تعمیرات شناورهای ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی با شرط قیمت مناسب به ایزوایکو واگذار می‌شود، اظهار کرد: از سوی دیگر برای تقویت صنعت ساخت با ایزوایکو توافقنامه ساخت دو فروند شناور 37 هزار تنی را امضا کرده‌ایم.

وی در ادامه به الزام استفاده از سوخت کم سولفور در شناورها اشاره کرد و گفت: به طور میانگین ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ماهانه نیازمند 40 هزار تن از این نوع سوخت است. این در حالی است که طی دو ماه اخیر 30 هزار تن سوخت کم سولفور از داخل تامین شده و 50 هزار تن مورد نیاز باقیمانده را از سایر مبادی خریداری کرده‌ایم.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، به طور تلویحی از نحوه تحویل سوخت به این شرکت انتقاد کرد و گفت: کشتیرانی سوخت کم سولفور را از پالایشگاه شازند خریداری کرده و به بنادر جنوبی حمل می‌کند این مسئله باعث افزایش هزینه‌های ما شده است. چنانچه وزارت نفت سوخت مورد نیاز ما را از پالایشگاه‌های جنوب کشور تامین کرده و تحویل دهد کمک بسیاری به لحاظ هزینه‌ای به ما خواهد شد.

مدرس خیابانی با اشاره به این که وزارت نفت اعلام کرده سوخت کم سولفور را از طریق بورس انرژی عرضه خواهد کرد، بیان کرد: چنانچه قرار بر اجرایی این برنامه باشد ناوگان کشتیرانی با مشکلاتی مواجه خواهد شد از این رو بایستی ناوگان ملی کشتیرانی از این طرح مستثنی شود.

وی در ادامه به ظرفیت مناسب حمل و نقل مسافری کشتیرانی اشاره کرد و افزود: به طور میانگین ماهانه نیازمند 8هزار تن سوخت یارانه‌ای برای کشتی‌های مسافری هستیم و امیدواریم این میزان سوخت را به ما تحویل دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان