مدیرعامل «آی هوم» خبر تعدیل 70 نیرو در این استارتاپ را تایید کرد و با ارسال توضیحاتی برای دیجیاتو، از استراتژی جدید این استارتاپ گفت.
«علیرضا نصری» اعلام میکند که در ماههای گذشته، آی هوم در شرایط سخت اقتصادی و رکورد در بازار مسکن، درگیر اتخاذ یک تصمیم سخت بود که این تصمیم سرانجام در روزهای گذشته نهایی شده است:
«ما در کنار جذب نیروهای جدید برای توسعه آیهوم، ناگزیر به قطع همکاری با بخش دیگری از نیروهای متخصص مجموعه شدیم. این افراد از سرمایههای ارزشمند آی هوم به حساب میآمدند که در تمام روزهای سختی که پشت سر گذاشتیم همراه ما بودند. لازم میبینم توضیحاتی را در ارتباط با این اتفاق اعلام کنیم.»
به گفته نصری، آی هوم در ماههای گذشته، در راستای چابکی فرآیندها، با سرمایهگذاری در بخش تکنولوژی سعی کرده فرایندهای موجود، مانند خرید بسته های آیهوم، ثبت آگهی، مدیریت پنل مشاورین را به صورت آنلاین پیاده سازی کند و انرژی خود را بر توسعهی محصول آیهوم برای آژانسهای املاک و مشتریان نهایی متمرکز کند. او اشاره میکند که همین مسئله باعث شده تا تعداد نفرات تیم فنی و محصول آیهوم از 7 نفر به 20 نفر افزایش یابد: «اولین محصول این تیم، پنل آژانسهای املاک بود که حدود 4 ماه پیش به دست مشاوران املاک رسید و پس از آن حدود یک ماه پیش سایت آیهوم هم برای مشتری نهایی، بازطراحی شد.»
نصری میگوید پس از توسعه تیم فنی آی هوم، از حدود یک ماه پیش به این نتیجه رسیدهاند که تمرکز روی تیمهای فنی اولویت این استارتاپ است و از این رو کاهش تعداد نفرات تیم های عملیات و فروش اجتناب ناپذیر است. او در همین رابطه توضیح داد: «متاسفانه در مجموع حدود 70 نفر از نیروهای قدیمی و با تجربه شرکت را از دست دادیم و نهایت تلاشمان را برای تسهیل روند جذب آنها در سایر شرکتهای اکوسیستم را انجام دادیم که روند استخدام آن ها در چند شرکت دیگر نهایی شده است.»
در حالی که شنیده میشد حدود 30 تا 40 نفر در آی هوم باقی ماندهاند، مدیرعامل این استارتاپ اعلام میکند که هنوز 80 نفر در آی هوم مشغول به کار هستند که قرار است بر محصول جدید تمرکز کنند:
«در حال حاضر با تغییراتی که در تیمهای عملیات و فروش اتفاق افتاده، تعداد نفرات شرکت حدود 80 نفر شده است. در آینده بخشی از تمرکز مجموعه روی محصول جدیدی خواهد بود که هدف آن افزایش کیفیت آگهیهای آنلاین املاک در پلتفرمهای آیهوم و دیوار است. این محصول قرار است با تمایز میان آگهی هایی که عکسها و اطلاعات آنها واقعی و کامل هستند به کاربر کمک کند تا در هزینههای بازدید حضوری از ملک صرفه جویی کرده و فرآیند انتخاب و مقایسه ی ملک را تسهیل کند.»