سلیمی‌نمین: ملت ایران هیچگاه نسبت به سرنوشت خود بی‌تفاوت نبوده است

خبرگزاری تسنیم: عباس سلیمی نمین کارشناس مسائل سیاسی، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب و تاکید ایشان به حضور پرشور در انتخابات دوم اسفند ماه گفت:‌ اگر به تاریخ معاصر توجه کنیم یک دشمنی با اراده ملت ایران را از سوی قدرت‌های سلطه‌گر شاهد هستیم که این دشمنی هر دوره‌ که جلوتر می‌رویم سخت‌تر و سنگین‌تر می‌شود.

وی افزود: از زمان نهضت مشروطه ملت ایران پاسخ‌های قاطعانه‌ای به زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی در دوره‌های مختلف که در قالب قراردادهای استعماری متجلی می‌شد، ملت ایران غضب کشورهای استعمارگر را به جان می‌خریدند. انگلیسی‌ها تلاش می‌کردند با اعمال نفوذ و رشوه به پادشاهان قاچار آنها را وادار به دادن امتیازات استعماری می‌کردند اما ملت ایران با شجاعت در مقابل این قراردادها ایستادگی می‌کردند و پس از اینکه دیدند این قراردادها جای پای استعمار را در ایران محکم می‌کند، تلاش کردند تا قدرت پادشاه را محدود و مشروط کنند و مجلس مشروطه را ایجاد کردند تا مجلس با اراده ملت قدرت پادشاه را در راستای منافع ملی تعدیل کند.

بیشتر بخوانید

ردادی: مجلس قوی نیازمند نمایندگانی با استراتژی تغییر/ توسعه اقتصادی نیازمند مشارکت انتخاباتی مردم است

ده نکته از بیانات مهم امروز رهبر انقلاب؛ از "جهاد عمومی" تا "غرق شدن تایتانیک‌وار" آمریکایی‌ها

سلیمی نمین‌ خاطرنشان کرد:‌ انگلیسی‌ها برای اینکه بتوانند این روند را متوقف کنند ابتدا سعی کردند تا در سازوکار مجلس مشروطه نفوذ کنند و پس از آنکه با متمم مشروطه جلوی نفوذ آنها گرفته شد، متوسل به کودتا شدند و با این کار سعی کردند ملت ایران را کاملا سرکوب کنند. البته انگلیس پیش از کودتا نهایت تلاش خود را برای تضعیف حاکمیت ایران در جریان جنگ جهانی اول انجام داد که در این کار نیز توفیق داشت. در آن برهه انگلیسی‌ها توانستند علاوه بر کاهش جمعیت ایران بواسطه ایجاد قحطی گسترده، از نظر کیفیتی نیز ملت ایران را با این هدف که ایرانیان دیگر جرئت نکنند در مقابل زیاده‌خواهی‌های آنها مقاومت کنند، تضعیف کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد:‌ اما ملت ایران پس از اینکه رضاخان توسط انگلیسی‌ها خارج شد دوباره در برابر آنها ایستاد و در قضیه ملی شدن صنعت نفت سیلی محکمی به آنها وارد کرد. این مسئله موجب عصبانیت شدید انگلیسی‌ها شد چراکه هیچ یک از حربه‌های آنها از جمله اقدامات نظامی و تحریم‌ها نتوانست ملت ایران را از پا در آورد. همین مسئله موجب شد تا بار دیگر در سال 1332 کودتای دیگری را در ایران شکل دهند.

وی گفت:‌ استعمارگران در طول تاریخ از اینکه ملت ایران این باور و غرور ملی را در خود دارد که در برابر زورگویی‌های آنها ایستادگی کنند، کلافه و درمانده بوده‌اند و همواره در تلاش‌ بوده‌اند تا ملت ایران را با حربه‌های مختلف به عقب‌نشینی از ارزش‌های ملی خود وادارد.

سلیمی‌نمین یادآور شد: ملت ایران در دوره پهلوی دوم علی‌رغم اینکه چند دهه تحت دیکتاتوری وحشتناک پلیسی سرکوب شد ولی باز هم خود را احیا کرد و توانست این بار آمریکا و انگلیسی و دست‌نشانده او را از کشور اخراج کند. بنابراین یک عداوت تاریخی در میان استعمارگران در قبال ملت ایران وجود دارد و این عداوت آنها محدود به انقلاب اسلامی نیست.

این کارشنای مسائل تاریخی گفت:‌امروز مسئله آمریکا و انگلیس به عنوان حامیان اصلی صهیونیست‌ها در منطقه شخصیت‌هایی که امروز در ایران در راس کار هستند بلکه هویت و شانیت ملت ایران است. شانیتی که هر بار توانسته ملت ایران را بسیج کند، موجب شده تا ملت ایران در برابر بیگانگان ایستادگی کرده و در مسیر این ایستادگی به قدرت‌های استعماری نیز سیلی‌های محکمی بزنند.

وی تاکید کرد: امروز درک این معنا که اگر دشمن موفق شود با توجه به کینه و عداوت تاریخی از ملت ایران،‌ ریشه ایران و ایرانی را خواهد زد، بسیار قابل اهمیت است. مبادا با شرکت کمرنگ در انتخابات این علامت غلط به دشمن داده شود که اتحاد ملی در ایران دچار خدشه شده چرا که به محض اینکه دشمنان ملت ایران تصور کنند که انسجام ملی در کشور دچار خلل شده بدون شک سیاست‌های هجومی خود علیه ایران را شدت خواهند بخشید و از مسیر‌های مختلف از جمله ترور شخصیت‌های تاثیرگذار، تلاش برای کودتا و نفوذ در بخش‌های مختلف سعی در تسلط بر ایران خواهند داشت.

سلیمی‌نمین در ادامه با اشاره به بخشی از بیانات امروز رهبر انقلاب درباره انتخابات پیش‌روی مجلس و استفاده از تعبیر جهاد عمومی برای شرکت در انتخابات از سوی مردم گفت: درست است که انتخابات در ایران مشارکت در مسائل داخلی است ولی از آنجا که ما دشمنی داریم که مترصد راه نفوذ است و به دنبال پیدا کردن ضعفی در بدنه اجتماعی ایران است بنابراین نشان دادن انسجام ملی برای ناامیدی دشمن، یک نوع جهاد عمومی به حساب می‌آید.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اینکه دشمن تصور کند ملت ایران متفرق شده‌اند این بهترین نشانه برای امیدواری و ترغیب او برای اعمال فشارهای شدیدتر به ملت ایران است. البته ممکن است که ملت ایران در قبال اعمال برخی سیاست‌های دولتی از جمله نحوه اجرای طرح بنزینی دلخور باشند و به همین خاطر در مسئله شرکت در انتخابات دچار تشکیک شده باشند ولی به هر حال ملت شریف ایران باید به این مسئله واقف باشد که عدم حضور در صحنه انتخابات این برداشت را در دشمنان قسم‌خورده ما ایجاد می‌کند که ملت ایران در قبال سرنوشت خود بی‌تفاوت شده است و این مسئله آغازی بر فشارهای سنگین‌تر بر ملت ایران خواهد بود.

وی تاکید کرد: ملت ایران پیش از این نیز نشان داده است که در طول تاریخ معاصر خود هیچگاه نسبت به آینده و سرنوشت خود بی‌تفاوت نبوده؛ چه در دوره‌ای که تحت شکنجه و فشارهای رژیم پلیسی پهلوی قرار داشت و چه پس از پیروزی انقلاب که با انواع و اقسام فشارها از جمله هشت سال جنگ تحمیلی و پس از آن تحریم‌های کمرشکن دشمنان مواجه بوده است. بنابراین امروز نباید ما تحت هیچ شرایطی حتی به دلیل انتقاد از عملکرد مسئولان کشور، فضای انتخاباتی را خالی کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان