۵۲میلیارد تومان برای معتادان متجاهر هزینه کرده‌ایم

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، مالک حسینی، سرپرست سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: مبنای این عدد که 6 هزار معتاد متجاهر باید توسط شهرداری سازماندهی شوند از کجا آمده است.

وی با بیان اینکه در زمان آقای قالیباف مقرر شده بود، 44 مرکز بهاران ایجاد شود که تنها 22 مرکز ایجاد شده است، ادامه داد: این مراکز دچار تغییراتی شده بودند که ما موفق شدیم 17 مرکز را پس بگیریم که در حال حاضر 10 مرکز در حال ارائه خدمات و 7 مرکز در حال آماده سازی است.

مالک حسینی خاطرنشان کرد: این مراکز به طور متوسط 100 نفر ظرفیت دارند و ما می توانیم 2200 نفر را پذیرش و ساماندهی کنیم و امکانی برای پذیرش 6 هزار نفر وجود ندارد.

وی با اشاره به برگزاری همایش بازخوانی مراکز بهاران در اسفندماه ادامه‌ داد: برای فعال کردن مراکز بهاران مشکلاتی مانند ممانعت شورایاری‌ها وجود دارد. حتی در خصوص ایجاد گرمخانه در فرحزاد با مخالفت شورایاری‌ها مواجه شدیم که جلسه شورای تامین برای آن برگزار شد.

وی درباره پاکسازی دره فرحزاد ادامه داد: کار مشترکی درخصوص پاکسازی این منطقه با حضور نیروی انتظامی انجام شد. ما باید دسترسی به دو دره را برای ماموران نیروی انتظامی همچنین نور آن را تامین می‌کردیم.

مالک حسینی تصریح کرد: در خصوص اجرای اکوپارک در دره فرحزاد مشکلاتی از جمله خرده مالکان در این منطقه وجود دارد که اگر برطرف شود تا پایان سال 99 فاز اول آن اجرایی خواهد شد. بیشترین معارضان در خصوص دره فرحزاد در منطقه دو است.

در ادامه مهرانگیز معاون دادستان تهران درباره مراکز بهاران خطاب به مالک حسینی گفت: شما کار را شروع کنید، مهم این است که کار در این مراکز آغاز شود.

در ادامه هادیزاده دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران درباره اقدامات انجام شده در خصوص مبارزه با مواد مخدر گفت: در بحث کشفیات و دستگیری مواد مخدر افزایش 28 درصدی کشفیات انواع مخدر شامل 48260 کیلوگرم را داشتیم.همچنین 63 درصد افزایش دستگیری داشتیم و 54 درصد فعالیت لابراتوارهای تولید شیشه کاهش پیدا کرده است. همچنین 40 درصد جمع‌آوری معتادان متجاهر کاهش پیدا کرده است و 37 درصد دستگیری‌ها در کل کشور در استان تهران بوده است. همچنین بیشترین آمار دستگیری بعد از معتادان متجاهر متعلق به خرده فروشان مواد مخدر است که شامل 18566 نفر است.

هادیزاده تصریح کرد: از اول اسفند تا پایان فروردین 15 هزار نفر را نگهداری می کنیم و همچنین از ابتدای سال تاکنون 52 میلیارد تومان برای نگهداری معتادان متجاهر هزینه شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان