کاهش ۱۹درصدی آسیب‌های شغلی

به گزارش اقتصادآنلاین ، " حاتم شاکرمی " در یازدهمین همایش ملی بهداشت کار با تاکید بر اولویت قراردادن موضوع صیانت و سلامت نیروی کار توسط همه دستگاه های دولتی و انجمن های صنفی خاطر نشان کرد: باید نگرش ها به موضوع ایمنی و بهداشت کار متناسب با شرایط جدید و تغییر  فرایند کار از نگرش سنتی به نگرش نوین تغییر پیدا کند و این امر از طریق  اقدامات فرهنگی ممکن است.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایمنی گفت : باید با آموزش های نوین و توسعه مشارکت شرکای اجتماعی برای تحقق این امر از همه ظرفیت های در اختیار به نحوی مطلوب استفاده کنیم تا موضوع ایمنی کار اولویت های اساسی کارفرمایان و کارآفرینان قرار گیرد.

معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  افزود: دولت در این زمینه اقدامات اساسی و گام های موثری برداشته است از جمله این اقدامات توسعه مراکز تحقیقات تعلیمات و حفاظت فنی و بهداشت کار در 8 نقطه از کشور در راستای توسعه خدمات پژوهشی آموزشی منطقه ای و به منظور دسترسی نیروی کار به امکانات پژوهش و آموزش ایمنی و بهداشت کار است.

شاکرمی  خاطر نشان کرد: تصویب «سند ملی کار شایسته» به منظور افزایش سطح ایمنی و بهداشت کار و سلامت روحی و جسمی و کرامت انسانی نیروی کار از دیگر اقدامات مفید و موثر دولت در این زمینه است.

معاون روابط کار وزارت تعاون  ،کار و رفاه اجتماعی  با تاکید بر ضرورت همکاری و هم افزایی دانشگاه و صنعت در جهت ترویج فرهنگ ایمنی و بهداشت کار و ارتقاء سطح اموزش خاطر نشان کرد: ما  آمادگی داریم در جهت تحقق این امر از همه ظرفیت های در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استفاده کنیم .

وی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای ارتقای ایمنی کار با مشارکت اجتماعی تاکنون توانسته است حدود 16 هزار مسئول ایمنی را آموزش داده و تایید صلاحت کند و همچنین در ده ماهه سال 98 بیش از بیست هزار کمیته حفاظت فنی در واحدهای تولیدی و صنعتی کشور فعال شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان