دی ماه سال گذشته و در نمایشگاه خودروی دیترویت بود که کمپانی تویوتا بالاخره پس از مدت ها انتظار از نسل جدید سوپرا پرده برداری کرد. همانطور که قبلا به اطلاعتان رسانده ایم، از لحاظ ظاهری این نسل از سوپرا تا حد زیادی به کانسپت FT-1 که در سال 2014 رونمایی شد، وفادار باقی مانده است.
در نگاه نخست به سوپرا می توان به راحتی متوجه شد که با خودرویی از شرق آسیا طرف هستیم، زیرا برخلاف اکثر مدل های اروپایی و آمریکایی، این کوپه طراحی به اصطلاح شلوغ و اغراق آمیزی دارد.
اما از لحاظ فنی احتمالا می دانید که سوپرای پنجم از پلتفرمی مشترک با نسل فعلی ب ام و Z4 سود می برد، به همین جهت می توان این دو خودرو را یک روح در دو کالبد کاملا متفاوت توصیف کرد. وضعیت در داخل کابین نیز به همین منوال است و اگر لوگوی تویوتا از روی فرمان سوپرا حذف شود، بسیاری آن را با محصولی از ب ام و اشتباه خواهند گرفت!
نیروبخش تویوتا سوپرا همان موتور شش سیلندر خطی است که در Z4 M40i نیز به کار گرفته شده؛ این موتور توربو حجمی برابر با 3 لیتر داشته و توانایی تولید 335 اسب بخار قدرت و 495 نیوتن متر گشتاور را دارد. مساله عجیب اینکه موتور مذکور در رودستر آلمانی می تواند 382 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور تولید کند.
نیروی تولید شده توسط موتور باواریاییِ سوپرا از طریق گیربکس هشت سرعته خودکار به سمت چرخ های عقب ارسال می شود. به گفته تویوتا با این قوای محرکه سوپرا در عرض 4.1 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست یافته و در مسیر مستقیم قادر است نهایت سرعت 250 کیلومتر در ساعت (محدود شده به صورت الکترونیکی) را ثبت کند.
علی بخردی در یکی از بررسی های اخیر خود به سراغ این سامورایی دو رگه رفته و به برخی از ویژگی های جالب و جذاب آن پرداخته است؛ بنابراین چنانچه دوست دارید اطلاعات بیشتر و جامع تری را در رابطه با سوپرای جدید کسب کنید، پیشنهاد می کنیم تماشای ویدیوی زیر را در لابلای برنامه های خود بگنجانید.