کواکبیان: نخواهیم گذاشت وضع معیشت مردم بدتر از این شود

خبرگزاری مهر: مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم سالاری و یکی از نامزدهای ائتلاف اصلاح طلبان عصر امروز (چهارشنبه 30 بهمن) در همایش این ائتلاف در مجموعه ورزشی شهید معتمدی منطقه هرندی، اظهارداشت: اولین هدف ما احیای مجلس در رأس امور است.

وی افزود: اما 5 نهاد دیگر، یعنی مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی سران سه قوه می‌خواهند به حقوق مجلس دست درازی کنند و مجلس را از خاصیت بیاندازند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: ما در این فضای سرد سیاسی شجاعت به خرج دادیم، سینه سپر کردیم و با قدرت وارد عرصه رقابت شدیم.

وی افزود: من قبلاً هم گفته ام، اصولگراها کور خوانده اند که بتوانند مجلس را تک قطبی و تک صدایی کنند.

کواکبیان با اشاره به اینکه اگر مجلس تک صدایی شود نهادهای موازی مجلس از 5 نهاد به 10 نهاد می‌رسد، گفت: در این صورت مجلس بی خاصیت شده و جمهوریت نظام مسخ می‌شود.

وی افزود: نخواهیم گذاشت وضع معیشت مردم بدتر از این شود و با تصویب طرح‌ها از افزایش قیمت‌ها جلوگیری خواهیم کرد.

نماینده اصلاح طلب مجلس با اشاره به مشکلات عدیده اقتصادی گفت: جوانان ما بیکارند و شغل و مسکن می‌خواهند. نباید روی اینها سرپوش بگذاریم و بگوییم که کار آمریکا و اسرائیل و آل سعود است. آنها غلط می‌کنند چنین قدرتی داشته باشند.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف ما حل مسئله تحریم است تا به این واسطه مشکلات اقتصادی مردم حل شود.

کواکبیان تاکید کرد: ما سودای مذاکره با آمریکای تروریست که سردار سلیمانی را شهید کرد نداریم، اما معتقدیم باید با دنیا تعامل مثبت داشت.

دبیر کل حزب مردم سالاری با انتقاد از رد صلاحیت علی مطهری و محمود صادقی گفت: ما شش ماه روی لایحه قانون انتخابات کار کردیم اما شورای نگهبان آن را رد کرد. می‌توانستیم مجدداً این لایحه را به جریان بیاندازیم اما لاریجانی اجازه نداد.

وی افزود: دولت هم بدتر از مجلس لایحه انتخابات را این اواخر تقدیم مجلس کرد و هیئت رئیسه هم اعلام کرد که دیگر به این مجلس نمی‌رسد.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به شعار برنامه که ناگفته‌های کواکبیان است، گفت: من هیچ ناگفته ای ندارم جز اینکه به رئیس قوه قضائیه بگویم که چطور سخنگوی او اعلام کرده که شهردار سابق تهران (قالیباف) پرونده قضائی ندارد در حالی که اسناد فراوانی در دست ماست که املاک نجومی را اثبات می‌کند.

وی افزود: اعلام کرده اند که بدهی شهردار قبلی 16 هزار میلیارد بیشتر نبوده در حالی که آماری که حناچی می‌دهد 64 هزار میلیارد بیش از این رقم است. این 64 هزار میلیارد کجا رفته است؟

دبیر کل حزب مردم سالاری در ادامه گفت: در زمان شهردار سابق زمینی به مساحت 42 هزار متر در بهترین جای تهران با قیمت 149 هزار تومان به مؤسسه خیریه امام رضا اهدا شده که با شهردار تهران نسبت‌هایی دارد و من نمی‌خواهم بگویم.

وی در ادامه خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: ما اگر رأی نیاوریم هم چند ماه فرصت داریم و پرونده املاک نجومی را مثل پرونده حساب‌های نجومی و حقوق‌های نجومی پیگیری خواهیم کرد.

کواکبیان تاکید کرد: البته از قوه قضائیه تشکر می‌کنیم که بعد از چهل سال می‌خواهد اموال مسئولین را قبل و بعد از مسئولیت بررسی کند. اموال من کاملاً شفاف است و معتقدم بایو اموال مسئولین علنی اعلام شود.

وی افزود: کسانی که از جریان مقابل که خیز برداشته اند تا مجلس یکدست تشکیل دهند بدانند که مردم هیچگاه موافق تک صدایی نبودند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان