گفت‌وگوی تلفنی پوتین با ماکرون و مرکل درباره سوریه

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  ریاست جمهوری روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور در تماسی تلفنی با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان درباره حل و فصل بحران سوریه و به ویژه اوضاع وخیم ادلب در نتیجه حملات گروه‌های تندرو و شورشی به نیروهای ارتش سوریه و غیرنظامیان گفت‌وگو کرد.

در بیانیه ریاست جمهوری روسیه آمده است که ماکرون، پوتین و مرکل بر ضرورت اتخاذ اقدامات عملی علیه گروه‌های تروریستی و حفاظت از غیرنظامیان در مقابل پیامدهای تشدید تنش در ادلب تأکید کردند.

در همین حال، ماکرون و مرکل بر آمادگی خود برای کمک به کاهش تنش در شمال غربی سوریه تأکید کردند.

طبق این بیانیه، پوتین نیز بر ضرورت خنثی کردن تروریست‌ها در سایه احترام به حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آن تأکید کرد.

کرملین همچنین گزارش داد که سران روسیه، آلمان و فرانسه درباره بحران لیبی نیز گفت‌وگو کردند.

طبق این بیانیه، مرکل، ماکرون و پوتین خواستار اجرای کامل توافقنامه آتش‌بس در لیبی و ازسرگیری گفت‌وگوی سیاسی میان طرف‌های درگیر طبق تصمیمات کنفرانس برلین درباره لیبی شدند.

در همین راستا، اشتفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که مرکل و ماکرون در این گفت‌وگوی تلفنی نگرانی خود را نسبت به وخامت اوضاع انسانی در ادلب ابراز کرده و از پوتین خواستند تا برای پایان دادن هرچه سریع‌تر به درگیری‌ها در این منطقه تلاش کند.

مرکل و ماکرون همچنین تأکید کردند که آماده دیدار با پوتین و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه به منظور یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران ادلب هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان