سخنگوی گمرک در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

بسته شدن مرز مهران ربطی به کرونا ندارد/ با رایزنی‌های انجام شده مشکل تا چند روز آینده حل می‌شود

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ سیدروح الله لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین در رابطه با نامه‌ رییس گمرک ایلام که از بسته شدن مرز مهران خبر داده بود، گفت: بسته شدن مرز مهران هیچ ربطی به کرونا ندارد و به موضوعات داخلی عراق و تغییراتی که در استان  واسط عراق حادث شده است مربوط می‌شود.

وی افزود: ظاهرا در راستای مبارزه با فساد دولت عراق بخشی از تصمیم گیرندگان و پرسنل  گمرکات مرزی عراق و ایلام  در این کشور را دستگیر کرده است و چون امکان دستور ورود کامیون به ایران نبوده است از دوشنبه کامیون های عراقی به سمت ایران نیامده اند.

سخنگوی گمرک ایران ادامه داد: با رایزنی مسولان استان ایلام و مقامات استان کوت و واسط و بخش خصوصی طرفین، افرادی در گمرکات عراق مستقر شوند که قابلیت تصمیم گیری داشته باشند و مشکلات در چند روز آینده حل شود.

وی در پایان تاکید کرد: کامیون‌های ایرانی از گذشته وارد عراق نمی‌شدند و بار در گمرک ما تخلیه می‌شد و کامیون‌های عراقی بار را تحویل می‌گرفتند. از آنجایی که ورود کامیون‌های عراقی را از طرف عراق نداشتیم بارها مانده است و با رایزنی‌ها ان‌شاالله بارهایی که به مقصد عراق بودند به زودی از ایلام به سمت این کشور تحویل داده می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان