جزئیات نکوداشت مهدی محقق اعلام شد

جزئیات مراسم نکوداشت مهدی محقق اعلام شد.

جزئیات نکوداشت مهدی محقق اعلام شد

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو- ایران، آیین نکوداشت استاد مهدی محقق به پاس هفت دهه خدمات گسترده علمی و فرهنگی، ساعت 15 روز یکشنبه (4 اسفند 1398) در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود و استادان درباره مهدی محقق سخن می‌گویند.

دو پنل بحث و بررسی درباره شخصیت و جایگاه علمی و فرهنگی مهدی محقق و همچنین سبک زندگی و آموزه‌های اخلاقی و حکمی او از بخش‌های برگزاری این بزرگداشت است. در پنل اول، حسن بلخاری، فتح‌الله مجتبایی، بهاءالدین خرمشاهی، میرجلال‌الدین کزازی، مهدی ماحوزی و اصغر دادبه به بحث و بررسی موضوع خواهند پرداخت.

پنل دوم این مراسم با حضور علی‌اصغر میرباقری‌فرد، نوش‌آفرین انصاری، امیربانو کریمی، توفیق سبحانی، ژاله آموزگار و سیدعبدالله انوار برگزار خواهد شد.

همچنین اجرای موسیقی شهرام ناظری از دیگر بخش‌های ویژه آیین نکوداشت مهدی محقق است.

آیین نکوداشت استاد مهدی محقق، سومین مراسم «تماشای خورشید» است که در آن با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران، حجت‌الله ایوبی از مهدی محقق، چهره نامدار علم و فرهنگ ایران، تجلیل خواهد شد. همچنین از نشان عالی کمیسیون ملی یونسکو- ایران ویژه استاد محقق و تمبر یادمان نکوداشت هفت دهه خدمات فرهنگی و ادبی او رونمایی خواهد شد.

مهدی محقق متولد 10 بهمن 1308 خورشیدی، بنیان‌گذار دایره‌المعارف تشیع و عضو سابق هیئت امنای بنیاد دایره‌المعارف اسلامی، نویسنده، علامه، ادیب، فقیه، مجتهد، نسخه‌پژوه و پژوهشگر تاریخ پزشکی اسلامی، مصحح و شارح کتاب‌های ادبی و فلسفی و فقهی و استاد دانشگاه تهران است که جوایز و افتخارات بسیاری از جمله درجه استاد ممتاز فلسفه اسلامی از سوی موسسه بین‌المللی اندیشه و تمدن اسلامی کوالالامپور مالزی در سال 1993، نشان درجه یک ادب فارسی در سال 1382 و جایزه بنیاد البرز به‌عنوان دانشمند برتر در سال 1393 را کسب و دریافت کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان