رتبه بندی خدمات اپراتورهای موبایل در نت سنج پلاس؛ همراه اول پیشتاز

خبرگزاری موج: به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، کارشناسان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دو سال گذشته 1342 شهر ایران، جاده ها و محله ها سر زده و وضعیت پوشش دهی و سرعت اینترنت این مناطق را پایش کرده و با نصب 6000 سنسور در شبکه به صورت آنلاین کیفیت اینترنت اپراتورهای مختلف را رصد می کنند و این اطلاعات را به همراه شکایاتی که در سامانه 195 ثبت شده را در وبسایت نت سنج پلاس قرار می دهد و آن را به روز رسانی می کند. 

بنا بر اطلاعات سایت نت سنج پلاس وضعیت و کیفیت شبکه، پوشش اپراتورها، میزان سرعت، شکایات مردم در هر منطقه، خدمات اپراتوری در حوزه اینترنت را بررسی می کند و وضعیت اپراتورها در بخش موبایل و تلفن ثابت را نمایش می دهد. از این رو در این گزارش عملکرد برخی اپراتورها را بر مبنای اطلاعات سایت نت سنج پلاس که یک هفته فعالیت خود را آغاز کرده ارزیابی و تحلیل می شود.

در بخش وضعیت پوشش؛ همراه اول در 73 درصد استان تهران دارای پوشش خوب، 14 درصد پوشش متوسط، 4 درصد پوشش ضعیف و 7 درصد فاقد پوشش است و در شهر تهران میزان پوشش خوب این اپراتور به 85 درصد، پوشش متوسط به 10 درصد و پوشش ضعیف 2 درصد و فاقد پوشش به 1 درصد رسیده است.

براساس داده های سنج پلاس، ایرانسل در 80 درصد استان تهران دارای پوشش خوب، 10 درصد پوشش متوسط، 3 درصد پوشش ضعیف و 5 درصد فاقد پوشش است و در شهر تهران میزان پوشش خوب این اپراتور به 83 درصد، پوشش متوسط به 11 درصد و پوشش ضعیف 3 درصد و فاقد پوشش به 1 درصد رسیده است.

همچنین رایتل در 45 درصد استان تهران دارای پوشش خوب، 2 درصد پوشش متوسط و 50 درصد فاقد پوشش است و در شهر تهران میزان پوشش خوب این اپراتور به 87 درصد، پوشش متوسط به 4 درصد و فاقد پوشش به 7 درصد رسیده است.

از نظر کیفیت اینترنت در بخش کاربران تجاری، بازی، تماس اینترنتی و وبگردی به ترتیب اپراتور همراه اول ، رایتل و ایرانسل بهترین رتبه ها را دارند و در بخش دانلودهای حجیم به ترتیب اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل بهترین رتبه ها را دارند.

بخش دیگری از ارزیابی سایت سنج پلاس مربوط به شکایت های مردمی از اپراتورهاست که به سامانه 195 منعکس می شود و در قالب داده ها در سایت سنج پلاس به نمایش گذاشته می شود، بر مبنای داده های این سایت سه نوع شکایت از اپراتورها در سایت قرار دارد که نخستین آن مربوط به عدم آنتن دهی شبکه است که به نسبت هر 100 هزار مشترک وضعیت سه اپراتور اصلی در استان تهران به این شرح است که به ترتیب شاخص رایتل 4.15، ایرانسل 4.02 و شاخص همراه اول 3.62 است که به هر اندازه که شاخص بالاتر باشد به معنی تعداد شکایت های بالاتر از اپراتور است که در بخش آنتن دهی رایتل بیشترین شکایت را در سطح استان برای عدم آنتن دهی دارد و همراه اول کمترین شکایت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان