رئیس پلیس فتا کشور مطرح کرد؛

تشکیل ۳۰ پرونده با موضوع کرونا / دستگیری تعدادی از شایعه پراکنان در ۳ استان

سردار مجید درباره آخرین اقدام‌های انجام شده برای برخورد با شایعه پراکنی درباره ویروس کرونا توضیحاتی داد.

تشکیل 30 پرونده با موضوع کرونا / دستگیری تعدادی از شایعه پراکنان در 3 استان

تشکیل 30 پرونده با موضوع شایعه پراکنی کرونا / دستگیری تعدادی از شایعه پراکن در 3 استانبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا کشور در تشریح آخرین اقدام‌های انجام شده این نهاد در حوزه برخورد با ناشران اخبار دروغ و شایعات با موضوع کرونا ویروس در فضای مجازی گفت: 90 حوزه مجازی که در نشر اکاذیب و شایعه پراکنی (کرونا ویروس) فعالیت می‌کردند مورد بررسی قرار گرفت و نزدیک به 30 پرونده تشکیل و در نهایت افرادی در استان‌های کردستان هرمزگان و خراسان جنوبی افرادی دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا کشور افزود: در صحبتی که با تعدادی از دستگیر شدگان انجام شده است، آن‌ها اعلام کردند از عواقب انتشار اخبار کذب درباره کرونا ویروس مطلع نبودند و اطلاعات نادرست از روی ناآگاهی منتشر و ابراز ندامت کردند.

سردار مجید ادامه داد: در کنار این موارد برخی سودجویی‌های اقتصادی نیز وجود داشت و ما در رصد‌های خود به افرادی برخوردیم که با تبلیغات گسترده، اقلام ادعایی خود برای پیشگیری از این بیماری را عرضه می‌کردند که ما در کوتاه‌ترین زمان وارد عمل شدیم و مدیران این سایت ها را به جلسه دعوت کردیم و پس از اطلاع رسانی مدیران در تعامل خوبی که داشتند تبلیغات خود را در حوزه فروش اقلام برای پیشگیری از کرونا ویروس از روی سایت حذف کردند.


بیشتر بخوانید: هشدار پلیس به سودجویان کرونایی؛ حذف قیمت از فروش اینترنتی ماسک 


او تصریح کرد: از شهروندان می‌خواهم که به هیچ وجه به تبلیغاتی که پایه و اساس علمی و مجوز وزارت بهداشت را ندارند اعتماد نکند.
رئیس پلیس فتا کشور افزود: پس از اطلاع رسانی مسئولان وزرات بهداشت در رسانه ملی بسیاری از مردم جواب سوال‌های خود را گرفتند.

وی گفت:مردم باید به ارزیابی صحت و سقم کلیپ‌های جعلی پخش شده با محوریت کرونا ویروس در فضای مجازی، فقط به اطلاع رسانی مسئولان وزرات بهداشت توجه داشته باشند.

سردار مجید تصریح کرد: پلیس فتا اقدام‌های خاص خود در حوزه کرونا ویروس را انجام می‌هد و شهروندان می‌توانند با مراجعه شبانه روزی به تارنامای پلیس فتا موارد را گزارش و پاسخ پرسش‌های خود را دریافت کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان