اورژانس کشور: آمادگی لازم برای مقابله با کرونا را داشتیم

خبرگزاری ایسنا: پیرحسین کولیوند گفت: با توجه به آمادگی ذکر شده پس از اعلام شناسایی دو نفر مبتلا به کروناویروس در استان قم ظرف کمتر از دو ساعت بیمارستانی برای مراجعه بیماران تخلیه شد. همچنین آمبولانس‌های ویژه‌ای برای انتقال بیماران مبتلا به کروناویروس با امکانات ویژه تعبیه شد.

وی در ادامه به نگرانی مردم درخصوص ابتلا به کروناویروس اشاره کرد و گفت: این نگرانی باعث شده است به محض بروز کوچکترین علامتی با شماره 115 تماس بگیرند به شکلی که امروز شلوغ‌ترین روز برای پاسخگویی به تلفن‌ها برای ما بود.

کولیوند با بیان اینکه در هر شهر یک بیمارستان به درمان مبتلایان به کروناویروس اختصاص داده شده است، خاطرنشان کرد: البته در بعضی از کلان‌شهر‌ها تعداد بیمارستان‌ها بیشتر است. به عنوان مثال در تهران 9 بیمارستان را به مبتلایان به کروناویروس اختصاص داده‌ایم. بیمارستان‌هایی مانند مسیح دانشوری، شهدای یافت‌آباد و... که کادر این بیمارستان آموزش‌های کافی را دیده‌اند و می‌دانند که با بیماری که با تنگی نفس حاد به این مرکز مراجعه می‌کند، چگونه باید برخورد شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: 64 دانشگاه علوم پزشکی در کل کشور تحت نظر ما هستند و نیاز‌های آن‌ها برطرف می‌شود به صورتی که از سوی هیات‌امنای ارزی امکانات لازم را دریافت می‌کنند.

وی در خاتمه سخنان خود با تشکر از شهرداری و وزارت راه تصریح کرد: امروز در جلسه‌ای که در شهرداری تهران داشتیم، دستورالعمل‌هایی را برای اطلاع‌رسانی عمومی و آموزش ابلاغ کردیم تا نکات بهداشتی در ورزشگاه‌ها، سینماها، وسایل نقلیه عمومی و غیره. همچنین ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها و مترو‌ها به طور مرتب از سوی شهرداری‌ها انجام می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان