یک عضو شورای شهر تهران نطرح کرد

بررسی بودجه شهرداری در جلسه ای باحضور حداکثری اعضای شورا

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اهمیت بررسی بودجه سال آینده شهرداری تهران درخواست کرد شرایط لازم برای حضور حداکثری اعضا در جلسه بررسی بودجه فراهم شود.

بررسی بودجه شهرداری در جلسه ای باحضور حداکثری اعضای شورا

به گزارش ایسنا، افشین حبیب‌زاده در دویستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با اشاره به عدم حضور برخی از اعضای شورا که به لحاظ رعایت توصیه‌های پزشکی در این جلسه حضور پیدا نکردند، گفت: با توجه به اینکه یک سوم از اعضای شورای شهر در جلسه امروز حضور ندارند و قرار است بودجه سال آینده شهرداری تهران بررسی شود پیشنهاد می‌کنم جلسه بررسی بودجه به گونه‌ای مدیریت شود تا اعضای بیشتری در آن حضور داشته باشند.

وی افزود: باید برای رسیدگی به لایحه بودجه شرایط لازم را برای حضور حداکثری اعضای شورا فراهم کنیم یا اینکه با توجه به رعایت مسائل بهداشتی جلسات به شیوه‌ای برگزار شود که نیاز به حضور فیزیکی عموم افراد نباشد و بتوانیم از طرق دیگر موضوع را دنبال کنیم.

حبیب‌زاده تأکید کرد: شورای شهر تعطیل شدنی نیست و از آن طرف بودجه شهرداری نیز باید در اسرع وقت بررسی شود اما باید تصمیمات به گونه‌ای اتخاذ شود تا اعضای بیشتری در شورا حضور داشته باشند.

لزوم بهره‌گیری از همه توان مدیریت شهری برای مقابله با ویروس کرونا

محمد سالاری نیز در تذکری با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص اقدامات شهرداری تهران در مقابله با ویروس کرونا که توسط شهردار تهران در صحن شورا ارائه شد، گفت: گزارش خوبی ارائه شد. موضوعی که به عنوان یک نگرانی در سطح جهانی مطرح شده به گونه‌ای است که مسئولیت اصلی با حاکمیت و دولت است. البته مدیریت شهری همه ظرفیت خود را در همه سطوح در کنار سایر نهادها باید به کار بگیرد.

وی افزود: نحوه ورود به این عرصه نیاز به پروتکل‌های خاص دارد و در این امر وزارت بهداشت متولی است. متأسفانه هنوز دستگاه‌ها و نهادهای دولتی به گونه شایسته موضوع را جدی نگرفته‌اند لذا امروز در شورا باید به همراه شهرداری، کمیته بحرانی تشکیل دهیم.

سالاری تأکید کرد: مردم نگران هستند و در این شرایط نمی‌توانند یک ماسک ساده و سایر تجهیزات را تهیه کنند. لذا باید در حد وسع خود این کار را انجام دهیم. همچنین اگر نیاز به تغییر در حوزه حمل و نقل عمومی است باید این کار انجام شود که شهردار تهران در این مورد چیزی نگفت.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه باید برگزاری جلسات عمومی در سطح شهرداری و شورا مورد بررسی قرار گیرد و در خصوص آن تصمیم‌گیری لازم انجام شود، افزود: شهردار تهران در این مورد نیز چیزی نگفتند. نیاز است که نیروهای مازاد دورکار شوند. همچنین در مورد میادین و فروشگاه‌های شهروند نیز باید الگوهایی ارائه شود و در دستور کار قرار گیرد که سایر نهادها نیز از این الگوها بهره بگیرند.

وی تأکید کرد: اعتقاد دارم علاوه بر اینکه جلسات شورا نباید تعطیل شود نیاز است که جلسات فوق‌العاده‌ای برگزار کنیم و همکاران به هر دلیلی اگر مشکوک بودند نیایند که به درستی در جلسه امروز حضور پیدا نکردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان