ترامپ خواستار تحقیق در مورد دخالت روسیه در انتخابات شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی در حالی که کاخ سفید را برای سفر به هند ترک می‌کرد، به خبرنگاران گفت در جریان اطلاعاتی مبنی بر اینکه روسیه درصدد تقویت ستاد انتخاباتی «برنی سندرز» نامزد دموکرات ریاست جمهوری 2020 آمریکاست، ‌قرار نگرفته است.

یک منبع وابسته به کنگره آمریکا به رویترز گفت که مقام‌های اطلاعاتی به قانونگذاران آمریکایی گفته‌اند که روسیه در نشر اطلاعات دروغ و تبلیغات برای کمک به سندرز و ترامپ در انتخابات آتی آمریکا دست دارد.

این در حالی است که «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که اطلاعاتی بدست آورده که نشان می‌دهد روسیه به دنبال دخالت در تبلیغات انتخاباتی ترامپ به امید کمک به پیروزی دوباره وی است.

سخنان اوبرایان به دنبال روایت‌های ضد و نقیضی که به تازگی از نشست‌های محرمانه بریفینگ (گزارش دهی) مقام‌های امنیتی آمریکا درز یافت، مطرح شده است.

یک مقام امنیتی آمریکا در این زمینه گفت، قانونگذاران آمریکایی نگفته‌اند که روسیه به طور مستقیم به ترامپ کمک می‌کند. اما برخی دیگر از افراد مطلع از محور گفت‌وگوها در این جلسه تاکید کردند که به آنها گفته شده کرملین به دنبال کمک به نامزدی ترامپ در انتخابات پیش رو است.

تحقیقات دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی که مسئولیت آن را رابرت مولر بازرس ویژه برعهده داشت به این نتیجه رسید که عملیاتی که کرملین نقش اصلی را در آن ایفا می‌کرد از طریق استفاده از حملات سایبری و رسانه‌های اجتماعی سعی در ایجاد اختلاف در آمریکا داشته است.

سندرز سناتور نامزد انتخابات 2020 روز جمعه گفت مقام های اطلاعاتی آمریکا ماه گذشته او را از تلاش های روسیه برای افزایش شانس وی به منظور شرکت در انتخابات به عنوان نامزد دموکرات‌ها مطلع کردند که می‌تواند چشم انداز پیروزی دوباره ترامپ را تقویت کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان