معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی خبر داد؛

انهدام اعضای باند ۶ نفره سرقت در شرق پایتخت

سرهنگ نجفی از انهدام اعضای باند ۶ نفره سرقت در شرق پایتخت خبر داد و گفت: متهمان به ۵۰ فقره زورگیری اعتراف کردند.

انهدام اعضای باند 6 نفره سرقت در شرق پایتخت

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه احمد نجفی معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی گفت: در پی افزایش سرقت از شهروندان رهگذر در محدوده شرق و شمال شرق تهران، بررسی موضوع در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت و مشخص شد که آن‌ها به صورت باندی سرقت کرده و با استفاده از موتورسیکلت و تهدید سلاح سرد در تاریکی شب از شهروندان سرقت کرده اند.

وی بیان داشت: تیم ویژه‌ای از کارآگاهان به محل سرقت مراجعه و در تحقیقات میدانی موفق شدند چهره یکی از سارقان به نام جعفر 19 ساله را شناسایی کنند.

این مقام انتظامی افزود: در ادامه روند تحقیقات مشخص شد که جعفر به همراه برادرش مرتضی 19 ساله و دیگر بچه محل هایش به اسامی کامران 20 ساله - ناصر 19 ساله- محمد 19 ساله و نوید 18 ساله باند سرقت از شهروندان را تشکیل داده اند.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی گفت: با تکمیل تحقیقات و هماهنگی‌های قضائی مخفیگاه و پاتوق‌های سارقان در قهوه خانه‌هایی واقع در محدوده خیابان امیر کبیر شناسایی و کارآگاهان موفق شدند در یک عملیات پلیسی تمامی اعضاء این باند را در در دوازدهم بهمن ماه دستگیر و دو دستگاه موتورسیکلتی که سارقان با آن سرقت‌ها را انجام می‌دادند، توقیف کنند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی به 50 فقره سرقت در مناطق جنوب شرق، شمال شرق، میدان امام خمینی، خیابان شهدا و خیابان پیروزی اعتراف کردند.

وی عنوان کرد: جعفر که سرکرده باند بود در بازجویی به کارآگاهان گفت به علت بیکاری و خرج بالای اعتیاد با برادرم و بچه محل هایم تصمیم زورگیری گرفتیم و با چرخیدن در سطح شهر تهران سوژه‌های خود را که اغلب در محیط‌های خلوت بودند شناسایی می‌کردیم و با تهدید سلاح سرد اموال با ارزش آنان را سرقت و گوشی‌های سرقتی را به صورت دستفروشی در خیابان‌ها می‌فروختیم.

سرهنگ نجفی در پایان با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال سرقتی را یک میلیارد ریال برآورد کرده اند، اضافه کرد: تاکنون 23 تن از مال باختگان شناسایی و کلیه اعضاء این باند برای کشف جزئیات پرونده با دستور قضائی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی قرار دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان