مخالف کلیات بودجه ۹۹

فولادگر: آثار اصلاح ساختار بودجه در لایحه بودجه ۹۹ کم‌اثر بوده است

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ضمن مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ تاکید کرد: آثار اصلاح ساختار بودجه در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کم‌اثر بوده است.

فولادگر: آثار اصلاح ساختار بودجه در لایحه بودجه 99 کم‌اثر بوده است

به گزارش ایسنا، حمیدرضا فولادگر در مخالفت با کلیات بودجه سال 1399، اظهار کرد: ما امیدوار بودیم بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری و جلسات سران سه قوه، آثار موضوع اصلاح ساختار بودجه را در بودجه سال 1399 شاهد باشیم، اما اقداماتی که انجام شده، کم‌اثر بوده است.

وی ادامه داد: آنچه انتظار داشتیم هم در لایحه دولت و هم در اقدامات کمیسیون تلفیق انجام نشده و اصلاحات بودجه، حداقلی است. ما باید توجه کنیم که شرایط امروز کشور شرایط تحریمی است. این بودجه به چه میزان واقع‌گرایانه است؟

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی، اظهار کرد: براساس اعدادی که در جدول منابع درآمدی دولت آمده است درآمد دولت حدود 270 هزار میلیارد تومان بوده که عمده آن منابع مالیاتی است، اما این موضوع به چه میزان قابل تحقق است؟ ما جامعه هدف را گسترش می‌دهیم یا جلوی فرارهای مالیاتی را می‌گیریم؟. آیا می‌خواهند با فشار بر اقشاری که مالیات می‌دهند این کار را انجام دهند؟ در حالی که این فشار روز به روز سخت‌تر می‌شود.

فولادگر اظهار کرد: اعتبارات عمرانی یک هفتم هزینه‌ها است اما باید توجه کنیم چقدر از تصدی‌ها کاهش پیدا کرده و چقدر دولت بزرگتر شده است؟ باید توجه کنیم که اگر کلیات هم رای نیاورد در کمیسیون تلفیق اصلاح می‌شود.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در پایان اضافه کرد: دولت نصف حجم هزینه‌ای بودجه عمومی را در تبصره 14 آورده و برای اولین‌بار صادرات نفت را در اینجا قرار داده است، اما این موضوع هیچ‌گاه در تبصره 14 نمی‌آمد. یا به کلیات رای ندهیم یا این‌که هنگامی که به این موضوع رسیدیم پیشنهاد جایگزین بدهیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان