موافق کلیات بودجه ۹۹

رحیمی: بودجه ۹۹ بودجه تحریم‌محور و مقاومتی است

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی بودجه سال آینده را تحریم‌محور و مقاومتی توصیف کرد.

رحیمی: بودجه 99 بودجه تحریم‌محور و مقاومتی است

به گزارش ایسنا، علیرضا رحیمی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) به عنوان موافق کلیات بودجه سال 1399، گفت: با توجه به واقعیت‌ها، منابع و مصارف، آنچه دولت ارائه داد با آنچه که در کمیسیون تلفیق صورت گرفت مغایرت مثبتی دارد، اعضای کمیسیون تلفیق زحمت کشیدند و ثمره آن باعث شد اصلاحات ساختاری بودجه برای اولین‌بار مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: برنامه‌محور کردن بودجه در سال‌های قبل محوریت‌ برنامه‌ریزی نبود، اما در بودجه سال آینده مورد توجه قرار گرفته است همچنین مولدسازی دارایی‌های دولت گامی روبه جلو در مسیر اصلاح ساختار بودجه است. علاوه بر این یارانه‌های پنهان و آشکار در بودجه نیز تفکیک شد و باعث شد آمار غلط و غیرواقعی مبنا قرار نگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «منابع درآمدی نفتی دولت با توجه به تحریم‌ها در بودجه پیش‌بینی شده» اضافه کرد: بودجه سال 1399 بودجه تحریم‌محور و مقاومتی است که مسائل تحریم را مورد ملاحظه قرار داده و نیازهای کشور و محدودیت‌های منابع را مورد توجه قرار داده است. البته جای تاسف است که بودجه زمانی به صحن مجلس شورای اسلامی آمد که تصمیم گروه AFTF ایران را در لیست سیاه قرار داد و این درآمدهای دولت را متاثر می‌کند.

رحیمی در پایان با بیان این‌که «بنیه دفاعی کشور در بودجه مورد توجه قرار گرفته» یادآور شد: در این زمینه پیشنهادات نمایندگان و وزارت دفاع لحاظ شده و در این زمینه کسری وجود ندارد. همچنین رتبه‌بندی معلمان به صورت ویژه دیده شده که این وعده وزیر آموزش و پرورش، دولت و مطالبه معلمان بود و به طور کلی بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد نیز مورد توجه قرار گرفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان