جلسه دادگاه داریوش امان کی و ۴ متهم دیگر برگزار شد

باشگاه خبرنگاران: پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده «داریوش امان کی یکانی و 4 متهم دیگر» به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی در شعبه سوم دادگاه‌های ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

این پرونده 16 متهم دارد و متهمان به دلیل اخلال در نظام اقتصادی و تحصیل مال نامشروع محاکمه می‌شوند و میزان تخلفات در این پرونده بیش از 60 میلیارد تومان است.

این پرونده ادامه فساد بانک سرمایه است و رسیدگی به پرونده تخلفات 14 هزار میلیارد تومانی بانک سرمایه از بهمن 97 در شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی به ریاست قاضی اسداله مسعودی مقام کلید خورد و همچنان ادامه دارد.

در ابتدای جلسه رسول قهرمانی نماینده دادستان اظهار کرد: هنگامی که تسهیلات در حال اخذ بودند، شما باید این صحبت‌ها را می‌کردید. اینجا دادگاه است و باید پاسخگوی اقدامات خود باشید، کارشناس پرونده گفته است که شما صلاحیت برای دریافت تسهیلات را نداشته‌اید و با وجود آن که کارشناس شما را تأیید نکرده، چگونه توانستید این تسهیلات را دریافت کنید؟

وی ادامه داد: ارتباط مستقیم با بخشایش داشتید، یعنی روند قانونی برای دریافت تسهیلات را رعایت نکردید و جای سوال است که چرا قبل از هر اقدامی فاطمه کلاهدوزان را آوردید و ملک را به نام این خانم خانه دار کردید.

نماینده دادستان گفت: درست است که ما بانکی نیستیم، اما از پشت کوه نیامده‌ایم. مقررات را نگاه کنید، شما اصلاً صلاحیت قانونی نداشتید، حال چگونه شده که بانک شما را تأیید کرده و به شما تسهیلات داده است؟

قهرمانی با اشاره به دریافت تسهیلات گفت: شما درخواست 100 میلیارد تومان تسهیلات داده‌اید و با وجود مخالفت کارشناسان، یک شبه مصوبه دریافت 80 میلیارد تومان تسهیلات را دریافت کردید.

قاضی مسعودی مقام بیان کرد: متهم گفته که درخواست به شعبه داده و به هیئت مدیره رفته است. شما اگر مراحل قانونی را طی کرده‌اید باید مدارک آن را ارائه کنید و مستندات خود را به ما ارائه دهید.

نماینده دادستان با اشاره به متهم ذکاوت خوی گفت: آقای ضرغامی هیچ کاره است و فقط دستمزد گرفته و از موارد بانکی خبر ندارد و به نظر من فقط گفته‌اند که اینجا بیاید و یک چیز‌هایی را بگوید.

قاضی مسعودی مقام خطاب به متهم ذکاوت خوی گفت: آیا شما خودتان به بخشایش درخواست تسهیلات داده اید؟

متهم ذکاوت خوی گفت: خیر، آقای ثقفی مدیر مالی نامه زدند.

قاضی مسعودی مقام گفت: این نامه به صورت سیستمی وارد نشده و به صورت دستی داده شده است. مدیر مالی نمی‌توانست مدیرعامل را ببیند، تمام این اقدامات غیرقانونی پس از ساعت اداری توسط بخشایش در امارات و ویلا‌ها انجام گرفته است.

در ادامه جلسه علی‌محمدی نماینده بانک سرمایه گفت: هیچ پاسخی به درخواست آقایان داده نشده و این یعنی اعتبار آن‌ها آن قدر کم بود که حتی برای پاسخ به درخواست او هم وقت گذاشته نشده است و اینکه نام چگونه به دست بخشایش رسیده را خدا می‌داند.

وی ادامه داد: شما 70 میلیارد تومان از بانک پول گرفتید، اما هنوز اسکلت ساختمان تان را هم نزده‌اید یعنی شما علیه خودتان در دادگاه صحبت می‌کنید.

قاضی مسعودی مقام تصریح کرد: درباره خانم کلاهدوزان هم باید تصمیم گیری انجام شود، این خانم هم اکنون در حال تعقیب بازپرسی است و باید بازداشت شود.

وی ادامه داد: ما این ساختمان را از نزدیک دیدیم و فیلم‌ها و عکس‌های آن موجود است و هنوز روند ساخت ساختمان طی نشده است.

متهم ذکاوت خوی گفت: شما بر حسب فیلم و عکس نمی‌توانید قیاس کنید که چقدر برای این ساختمان هزینه شده و چقدر پیش رفته است.

قاضی مسعودی مقام گفت: شما گفتید که 106 میلیارد تومان هزینه کامل ساخت است که 30 میلیارد تومان را خودتان آورده اید و 65 میلیارد هم از بانک گرفته اید، پس با این وجود باید تنها 95 درصد از کار شما پیش می‌رفت، اما این اتفاق نیفتاده است.

نماینده دادستان گفت: ردیابی‌ها نشان می‌دهد که پول به حساب یک وکیل رفته و آهن و آجر برای شما خریداری کرده است.

وی ادامه داد: فاطمه کلاهدوزان کیست؟ درباره این خانم توضیح دهید.

متهم ذکاوت خوی گفت: خانم کلاهدوزان همسر برادرم است.

قاضی مسعودی مقام گفت: چرا ملک به نام خود برادرتان یا همسر شما نخورد؟

نماینده دادستان بیان کرد: این ملک برای الهه ذرخش بوده که ما او را به بازپرسی دعوت کردیم و گفتیم که بیاید، اما گفت که سرطان دارد و نمی‌تواند در بازپرسی‌ها حاضر شود و ما به نیابت دادیم، اما باز هم نیامدند، همچنین برای کیوان ذرخش هم تعقیب بازپرسی صادر شده که ایشان هم نیامده است.

وی ادامه داد: چرا ملک به خانم کلاهدوزان داده شده است؟

متهم ذکاوت خوی گفت: حسب اعتمادی که به خانواده برادرم داشتم ملک به نام همسر ایشان زده شد.

نماینده دادستان بیان کرد: هیچکس ملک 64 میلیارد تومانی را به نام پسرش هم نمی‌کند، اما چگونه ملک مرغوب را به یک خانم خانه دار داده‌اید.

قاضی مسعودی مقام گفت: ملک یا به نام عمه است یا به نام همسر دیگری و در هر کدام از پلاک‌هایی که به نام خانم کلاهدوزان است پولی رد و بدل شده است و تمام این موارد در حکم پولشویی هستند که منشأ آن‌ها از سال 83 به بعد آغاز شد، حدود 10 هزار میلیارد تومان پول این گونه در پولشویی‌ها رفت و آمد داشته است.

قاضی مسعودی مقام تصریح کرد: فتحی فاقد دارایی و حساب است و هیچ پولی نداشته است.

قاضی مسعودی مقام تصریح کرد: شما باید حقایق را بگویید و در دادگاه یاد بگیرید که درباره حقیقت صحبت کنید و مستندات خلاف واقع را نیاورید.

در حال تکمیل...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان