با زشت ترین رنگ های دنیا آشنا شوید!

همانقدر که برخی از رنگ‌ها زیبا و چشم نواز هستند بعضی از رنگ‌ها هم زشت و زننده هستند و استفاده از آن‌ها در جایی پیشنهاد نمی‌شود.

با زشت ترین رنگ های دنیا آشنا شوید!

در صدر لیست زشت‌ترین رنگ‌های جهان قهوه‌ای متمایل به سبزی است که به نام Opaque Couche شناخته می‌شود

و از آن برای کاهش انگیزه افراد به سیگار کشیدن استفاده می‌شود. اما واقعا چرا علم فکر می‌کند این رنگ اینقدر وحشتناک بد است؟

زشت‌ترین رنگ‌ها در دنیا را بشناسید

هدر هامفری متخصص طراحی داخلی می‌گوید: این رنگ ضرورتا زشت‌ترین نیست، مثلا من شلوار‌های زیادی با این رنگ دیده ام که خیلی قشنگ هم بوده اند. اما وقتی مردم می‌خواهند رنگ انتخاب کنند معمولا به دنبال چیزی شاد می‌گردند تا حس خوبی دریافت کنند. این رنگ در مواقع حس مردگی و بی جانی دارد و نمی‌تواند کمکی به بهبود خلق و خو کند.

البته این تنها رنگی نیست که زشت شناخته شده و شما برای رنگ کردن دیوار‌های خانه تان از آن استفاده نمی‌کنید، بلکه نتایج این تحقیقات لیستی از رنگ‌هایی ارائه کرد که معمولا کسی مخصوصا برای خانه استفاده نمی‌کند.

هلویی کرکی

با اینکه این رنگ در دهه 60 میلادی محبوب بوده، اما امروزه استفاده از آن در خانه به سرعت باعث می‌شود فضا حالتی قدیمی به خود بگیرد؛ و اگر بخواهیم از نظر روانشناسی رنگ‌ها توضیحش دهیم این رنگ می‌تواند در حجم کوچک (مثل لوازم تزئینی خانه) باعث بهبود خلق و خو شود، اما اگر بخواهید با این رنگ فضایی وسیع را بپوشانید اصلا جالب از کار در نخواهد آمد و تاثیرش روی روحیه برعکس است.

نارنجی پاپسیکل

رنگ برجسته‌ای است، اما نه برای دیوارها. فکرش را بکنید این رنگ را روی سطحی وسیع بکشید! واقعا خسته کننده می‌شود. همچنین تحقیقات نشان داده این طیف نارنجی باعث تحریک اشتها می‌شود پس به خاطر وزنتان هم که شده آن را روی دیوار‌های خانه امتحان نکنید.

زرد مشتعل

زرد‌های روغنی خیلی شاد هستند، اما کافیست زیادی درخشانشان کنید تا این رنگ شاد حالتی خشونت آمیز به خود بگیرد و افراد با قرار گرفت در فضایی با این رنگ احساس اضطراب و استرس کنند. همچنین غلبه این رنگ بیش از حد زیاد است که در دنیای رنگ‌ها غلبه بیش از حد برابر است با زشت بودن.

قرمز خشخاشی

رنگ قرمز براق خشونت آور است و این دقیقا خلاف آن حسی است که می‌خواهید در خانه داشته باشید. همچنین این رنگ در کنار صورتی سال‌ها پیش مد بوده.

صورتی پارفیت

رنگ‌های خاکی مانند این صورتی مات روشنایی را از اتاق می‌کشند. از آنجا که رنگ‌های براق باعث بهبود خلق و خو می‌شوند، رنگی بدون زرق و برق مانند این صورتی تاثیرشان کاملا برعکس است.

منبع: مهین بال

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان