بعیدی نژاد: کرونا زنگ‌های خطر در اروپا را به صدا درآورد

به گزارش اقتصادآنلاین، حمید بعیدی نژاد روز دوشنبه در یادداشتی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد، آورده است:‌ انتشار ویروس کرونا به عنوان مهمترین تحول بهداشت جهانی در مرکزیت توجه مردم در کشورهای مختلف جهان قرار دارد.  

وی به بررسی آخرین تحولات مربوط به شیوع و درمان مبتلایان این ویروس در سطح جهانی اشاره کرده و نوشته است:

1- کماکان مرکز شیوع این ویروس چین است که با حدود 78 هزار نفر، بیشترین آمار مبتلایان در جهان را داراست. از این میان حدود دو هزار و 600 نفر فوت شده اند و حدود 25 هزار نفر با بهبودی از بیمارستان مرخص شده اند. 150 نفر جدیدا به این ویروس مبتلا شده اند. سازمان بهداشت جهانی از کاهش سرعت و میانگین تعداد مبتلایان به بیماری ابراز خشنودی کرده است.  

2- در ایران 61 نفر به این ویروس مبتلا شده اند که از آن میان 12 نفر فوت کرده اند. منشاء بیماری از چین وشیوع با مرکزیت شهر قم تشخیص داده شده است. ایران برای کنترل بیماری برگزاری مراسم عمومی فرهنگی و ورزشی را متوقف ساخته و تعطیلی مدارس و دانشگاهها را در دستور کار دارد.

3- کشورهای خاورمیانه: تعداد زیادی از کشورهای خاورمیانه و جنوب آسیا مانند پاکستان، کویت، بحرین، عمان، امارات، عراق و عربستان هر یک آمارهای متفاوتی را از مبتلایان ارائه کرده و بسیاری حداقل یک نفر فوتی اعلام کرده اند. افغانستان بیشترین تعداد مبتلایان و فوتی ها را اعلام کرده است. سازمان بهداشت جهانی از امکان پخش ویروس در حوزه ی وسیعی از کشورهای این منطقه نگران است. برخی کشورهای این منطقه، از یک نظام بهداشتی قوی و فراگیر برای تشخیص و مقابله با بیماری برخوردار نیستند.

4- کره جنوبی به یکباره با تعداد زیاد مبتلایان روبرو شده است. این تعداد در آخرین لحظه 833 نفر اعلام شده است که از این تعداد 8 نفر فوت کرده اند. این کشور برای کنترل بیماری برنامه ها ومراسم عمومی ورزشی و اجتماعی و هنری را تعطیل کرده است.  

5- ایتالیا در فاصله کوتاهی به مرکزیت ابتلا به ویروس در اروپا تبدیل شده است. تا امروز در فاصله کوتاهی تعداد مبتلایان به 219 نفر رسیده است که 8 نفر فوت کرده اند. محل ابتلای بیماران در شمال ایتالیا بویژه منطقه لمباردی و شهر میلان بوده است. مردم با ترس و نگرانی به یکباره به فروشگاههای مواد غذایی هجوم برده و قفسه های مواد غذایی را خالی کرده اند. مقامات با اعمال محدودیت در شهرهای کوچک و تعطیلی مراسم عمومی، سعی در کنترل بیماری داشته اند.  

سفیر کشورمان در پایان این یادداشت عنوان کرد: ابتلا در چند کشور اروپایی و نگرانی از انتشار ویروس در ایتالیا، زنگهای خطر را در اروپا به صدا در آورده است و کشورهای هم مرز با ایتالیا را به محدود کردن مسافر و حرکت‌های قطار ترغیب کرد که خود نگرانی‌ها را افزایش داده است. بر اثر نگرانی، شاخص رشد شرکت‌های تجاری اروپا، 3/5 درصد کاهش یافته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان