آموزش فیبوناچی در فارکس و نحوه معامله با کمک پرایس اکشن

نسبت های فیبوناچی به منظور محاسبه اهداف قیمتی ورود به معامله یا خروج از معامله بطور گسترده استفاده می شود. دلیل معتبر بودن این ترازهای فیبوناچی در فارکس این است که بسیاری از معامله گران حرفه ای از این ترازها استفاده می کنند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به آموزش فیبوناچی در فارکس بپردازیم. ازآنجایی که توجه عموم به این ترازها هست، بنابراین درنهایت قیمت نیز به این سمت هدایت می شود.  

معامله به کمک ترازهای فیبوناچی

یکی از ابزارهای قدرتمند آموزش های فیبوناچی در فارکس هستند. تنها براساس این ترازها یا ترکیبی از این ترازها با سایر روشها مانند نمودارهای شمعی، پترن ها و اندیکاتورها می توان معاملات را انجام داد.

به منظور قرار دادن ترازهای فیبوناچی در چارت باید ابتدا مقادیر مهمتر حداقل و حداکثر چارت را بیابیم. بدین منظور ممکن است نیاز باشدبه مدت چند روز یا چند هفته به عقب برگردیم. برخی معامله گران با قرار دادن این ترازها روی قالب های زمانی مختلف هفتگی یا ماهانه، باعث می شوند این ترازها بر بازار تاثیر بگذارند.

ترازهای فیبوناچی بازگشتی

معاملات بازگشتی نسبت به معاملات براساس شکست، خطر کمتری دارند. ترازها اصلی بدین شرح هستند: 38.2%, 50%, 61.8%, 78.6% (76.4%)

معمولا پس از هر حرکت قوی و پیش از ادامه حرکت، بازار بازگشت می کند. بطور قطعی نمی توان برداشت کرد که بازار همواره دقیقا با این ترازها برخورد می کند. ممکن است قیمت به نقطه ای بین 50٪ و 38.2٪ بازگشت داشته باشد. بهتر است درمورد این ترازها، در قالب های مختلف زمانی پیگیری داشته باشید.

بهترین شیوه این است که قبل از ورود به معامله فارکس ، تا بدست آوردن تایید بازگشت روند در نزدیک ترین نقطه به C صبر داشته باشید. مشکلی که در معامله به کمک ترازهای فیبوناچی وجود دارد این است که بفهمیم کدام یک از این ترازها به برگشت می انجامد. 

آموزش فیبوناچی در فارکس و نحوه معامله با کمک پرایس اکشن

زمانی تصمیم برای خرید بهتر است که ابتدا قیمت از نقطه حداقل A به نقطه حداکثر B رسیده و به نقطه C بازگشت داشته باشد. درصورتی که جهت قیمت در نقطه C تغییر کند و یک صعود دیگر آغاز شود، می توان اقدام به خرید کرد. عکس این حالت نیز برای اقدام به فروش صحت دارد.

علاوه بر موارد فوق، نقاط حداقل و حداکثر طی روز، دو روز، 3 الی 5 روز نیز در پرایس اکشن مهم هستند. معمولا در ترازهای فیبوناچی مانند بازگشتی 61.8٪ و انبساطی 127٪، سقف و کف دوبل شکل می گیرند. مثالی از یک فروش در نقطه C در شکل زیر نشان داده شده است:

آموزش فیبوناچی در فارکس و نحوه معامله با کمک پرایس اکشن

مثالی از خرید به کمک ترازهای فیبوناچی در نقطه C در شکل زیر نشان داده شده است:

آموزش فیبوناچی در فارکس و نحوه معامله با کمک پرایس اکشن

ترازهای فیبوناچی انبساطی

هدف قیمتی D پس از خرید در نقطه C مشخص می شود. این هدف به کمک فیبوناچی انبساطی و با استفاده از محاسبات مبتنی بر افزایش قیمت از نقطه A تا B مشخص می شود. در شکل و جدول زیر می توانید این محاسبات را ببینید.

آموزش فیبوناچی در فارکس و نحوه معامله با کمک پرایس اکشن

به منظور استفاده از فیبوناچی در فارکس بهتر است بدانید، بسیاری از نرم افزارهای مختص تحلیل تکنیکال، دارای ابزار مناسب برای این محاسبات هستند و نیازی نیست این ترازها را محاسبه کنید.

اگر از تراز 61.8٪ بازگشتی صورت گیرد، معمولا تا 161.8٪ ادامه می یابد. ولی زمانهایی پیش می آید که ترازهای 100٪ و 200٪ و 261.8٪ نیز وارد عمل می شوند. می توان به کمک ترازهای فیبوناچی و توسط الگوهای ABCD یا 1234 و ورود نزدیک نقطه C با استفاده از ترازهای فیبوناچی بازگشتی و خروج در نقطه D با استفاده از ترازهای فیبوناچی انبساطی، سودهای بسیاری بدست آورد. 

به منظور تشخیص اینکه آیا یک حرکت بازگشت است یا مه، بهترین روش تشخیص این است که ببینیم آیا قیمت در جهت روند اصلی در حرکت است؟ یا از پرایس اکشن کمک بگیریم و یا درصورت حرکت قیمت در جهت عکس روند اصلی، باید منتظر باشید در ترازهای فیبوناچی 78.6٪ و 61.8٪ و 50٪ و 38.2٪ بازگشت انجام شود.

در برخی موارد، در حوالی هریک از این ترازها و قبل از ادامه ی حرکت، قیمت فشرده می شود. بنابراین انتظار برای سیگنال تاییدی قبل از اینکه وارد جهت معکوس شوید، بسیارمهم است. چارت زیر، این موارد را نمایش می دهد.

آموزش فیبوناچی در فارکس و نحوه معامله با کمک پرایس اکشن

همگرایی ترازهای فیبوناچی در فارکس و پرایس اکشن

برای استفاده از فیبوناچی در فارکس، اگر ترازهای فیبوناچی انبساطی یا بازگشتی را برطبق چند حداکثر و حداقل مختلف رسم کنید، ترازهای نزدیک به هم یا منطبق را پیدا می کنید. این ترازها احتمال قوی تر برای بازگشت قیمت دارند. همگرایی، حالتی است که دو یا چند تراز فیبوناچی بسیار نزدیک به هم یا برهم منطبق باشند. پیشنهاد میشود برای درک بهتر تحلیل تکنیکال مطلب آموزش پرایس اکشن را در سایت چارت ایران به ادرس www.chartiran.com  مطالعه کنید.

در نمودار زیر، دو فیبوناچی با حداکثرهای مشترک و حداقل متفاوت ترسیم شده است. همانگونه که می بینید، سه منطقه همگرایی ترازهای فیبوناچی وجود دارد:

A- یک تراز همگرا شده از 61.8٪ و 32.8٪.

B- یک تراز همگرا شده از 38.2٪ و 23.6٪.

C- یک تراز همگرا شده از 61.8٪ و 100٪.

 

آموزش فیبوناچی در فارکس و نحوه معامله با کمک پرایس اکشن

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان