اقتصادآنلاین گزارش می دهد؛

ورود معاملات طلای سیاه به روند فرسایشی/ آیا تاثیر کرونا کوتاه مدت است؟

به گزارش اقتصادآنلاین در معاملات پایان روز گذشته قیمت انواع نفت خام با افت 5 درصدی روبرو شد که بیشترین کاهش در 15 روزه گذشته بوده است.

اما روز جاری و در پی اظهارات مدیرعامل آرامکوی سعودی در خصوص تاثیر کوتاه مدت ویروس کرونا بر اقتصاد نفت، اندکی از ریزش قیمت ها کاسته شد.

دراین میان هر بشکه نفت برنت با افزایش 0.7 درصدی نسبت  به شب گذشته در محدوده 56 دلار و 21 سنت معامله می شود. همچنین هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینتر مدییت نیز با رشد محدود 0.8 درصدی به رقم 51 دلار و 87 سنت افزایش یافت.

اما همچنان در پی افزایش شدید تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خارج از چین، سرمایه‌گذاران نگرانند که کند شدن اقتصاد جهانی به واسطه شیوع ویروس کرونا تقاضای نفت خام را به شدت کاهش دهد.

گفتنی است نگرانی ها از افت تقاضا روز دوشنبه سبب شد تا قیمت نفت و سایر کالاهای خام صنعتی شاهد افت باشد. همچنین شاخص های بورس در بازارهای امریکا و اروپا شدیدترین افت از اواسط سال 2016 را تجربه کرد.

از سوی دیگر اما تعداد تلفات ویروس کرونا در ایتالیا دیروز به 7 نفر رسید و چند کشور خاورمیانه اولین موارد ابتلا را ثبت کردند. سازمان بهداشت جهانی گفته همچنان می تواند ویروس کرونا را شکست داد. این سازمان اصرار دارد که هنوز زود است بخواهیم از همه گیری این بیماری سخن بگوییم، اما احتمال رسیدن بیماری به این مرحله وجود دارد.

انرژی

انرژی

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان