افزایش شدید قیمت سوخت کم سولفور در اروپا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مؤسسه پلاتس طی گزارشی اعلام کرد که بازار سوخت دریایی نیم درصد گوگرد شمال‌غرب اروپا با سقوط بازار سوخت‌رسانی، پس از اجرای مقررات IMO 2020 و شیوع بیماری کرونا که موجب کاهش اختلاف سود در بازارهای شرق، به شدت آسیب دیده است. با تعطیلات سال نو و کاهش فعالیت‌های اقتصادی در آسیا، تقاضای سوخت‌رسانی در سنگاپور کاهش یافته و این امر معامله‌گران را از اشتیاق به ارسال محموله به شرق بازداشته است.

معامله‌گران می‌گویند در حالی که تخمین‌ها متغیر است، جریان اختلاف سود سوخت با گوگرد کم در کشور سنگاپور در ماه مارس (اسفند 98 - فروردین 99) می‌تواند از سطح مورد انتظار ماه فوریه (بهمن - اسفند 98)، 3.5-3 میلیون تن کاهش بیشتری پیدا کند.

یک معامله‌گر سوخت مستقر در سنگاپور گفت: میزان اختلاف قیمت بین سوخت دریایی نیم درصد گوگرد شرق و غرب، به 20 دلار در هر تن و یا چیزی نزدیک به آن رسیده است، فکر نمی‌کنم مردم در این شرایط بار را جابجا کنند.

در اواسط ژانویه (دی- بهمن سال 98)، این اختلاف قیمت هر تن سوخت کم گوگرد در اروپا برای ماه مارس (بهمن - اسفند 98) 35.75 دلار در هر تن معامله شد.

یک معامله‌گر اظهار داشت، اختلاف سود هر تن سوخت کم گوگرد در شرق مانند گذشته نبود. فعالان اروپایی گفتند که در اثر کاهش تقاضا و بیشتر شدن عرضه، پیشنهاد عرضه سوخت دریایی نیم درصد بیشتری ارائه شده است.

در همین حال داده‌های مؤسسه پلاتس نشان داد که اختلاف قیمت بین سوخت دریایی نیم درصد گوگرد سنگاپور و سوخت دریایی نیم درصد گوگرد FOB روتردام، به طور متوسط حدود 71 دلار در ماه ژانویه (دی - بهمن 98) است که در مقایسه با 51 دلار به ازای هر تن در ماه دسامبر (آذر - دی 98)، بالاتر رفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان