شرایط کنسلی پروازهای داخلی پس از شیوع ویروس کرونا

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی زاگرس در تاریخ ۹۸/۱۲/۷ پس از شیوع بیماری کرونا، در خصوص استرداد وجه کامل بلیط های کنسلی، مسافرانی که تاریخ پرواز آن‌ها از تاریخ ۹۸/۱۲/۵ تا ۹۸/۱/۵ بوده و بلیط خود را حداکثر ۲۴ ساعت قبل از پرواز باطل نمایند ، استرداد وجه بلیط آن‌ها بدون جریمه خواهد بود.

شرایط کنسلی پروازهای داخلی پس از شیوع ویروس کرونا

برخی از ایرلاین‌های داخلی پس از شیوع بیماری کرونا در ایران بخشنامه‌هایی را در خصوص شرایط کنسلی پروازهای داخلی صادر کرده‌اند که به شرح زیر اعلام خواهیم کرد.

شرایط کنسلی هواپیمایی زاگرس در مسیرهای داخلی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی زاگرس در تاریخ 98/12/7 پس از شیوع بیماری کرونا، در خصوص استرداد وجه کامل بلیط های کنسلی، مسافرانی که تاریخ پرواز آن‌ها از تاریخ 98/12/5 تا 98/1/5 بوده و بلیط خود را حداکثر 24 ساعت قبل از پرواز باطل نمایند ، استرداد وجه بلیط آن‌ها بدون جریمه خواهد بود.

لازم به یادآوری است بلیط‌های مربوطه می‌بایست حداکثر تا تاریخ 98/12/13 باطل گردند. در غیر اینصورت مشمول جریمه خواهند بود.

بدیهی است رویه ابطال بلیط‌های مسافرانی که بعد از تاریخ 98/12/6 اقدام به خرید بلیط نموده‌اند، مطابق دستورالعمل جاری این شرکت و با در نظر گرفتن جریمه انجام خواهد شد.

همچنین بلیط‌‌هایی که قبل از تاریخ 98/12/5 باطل گردیده‌اند، مشمول بخشنامه فوق نبوده و استرداد آن‌ها با جریمه لحاظ خواهد شد.

شرایط کنسلی هواپیمایی کیش در مسیرهای داخلی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی کیش در تاریخ 7/12/98 پس از شیوع بیماری کرونا، در خصوص استرداد وجه کامل بلیط های کنسلی، مسافرانی که تاریخ پرواز آن‌ها از تاریخ 5/12/98 بوده و بلیط خود را تا قبل از تاریخ 5/12/98 رزرو کرده‌اند، می‌توانند اقدام به استرداد بلیط بدون پرداخت جریمه نمایند. اما جریمه کنسلی تمامی بلیط‌هایی که پس از این تاریخ خریداری شده‌اند مطابق با دستور العمل جاری شرکت هواپیمایی کیش خواهد بود.

شرایط کنسلی هواپیمایی ماهان در مسیرهای داخلی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ماهان مورخ 6/12/98 در خصوص ابطال بلیط مسیرهای داخلی پس از شیوع بیماری کرونا، در خصوص استرداد وجه کامل بلیط‌های کنسلی، تمامی پروازهای داخلی هواپیمایی ماهان که منتهی به تاریخ 15/1/99 می‌شوند و صدور بلیت آن‌ها در تاریخ 5/12/98 و پس از آن بوده است بدون پرداخت جریمه کنسلی قابل استرداد خواهد بود.

شرایط کنسلی هواپیمایی معراج در مسیرهای داخلی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی معراج مورخ 6/12/98 در خصوص ابطال بلیط مسیرهای داخلی پس از شیوع بیماری کرونا، کلیه آژانس‌های طرف قرارداد با این ایرلاین موظف خواهند بود در خصوص استرداد وجه کامل بلیط‌های کنسلی بدون پرداخت جریمه کنسلی تا  24 ساعت پیش از پرواز همکاری لازم را مبذول نمایند.

شرایط کنسلی هواپیمایی آسمان در مسیرهای داخلی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی آسمان مورخ 6/12/98 در خصوص ابطال بلیط مسیرهای داخلی پس از شیوع بیماری کرونا، ابطال و استرداد بلیط‌هایی که قبل از تاریخ 6/12/98 صادر شده‌اند و شروع مسافرت آن‌ها در بازه زمانی 6/12/98 تا 9/1/99 می‌باشد، بنا به درخواست مسافر بدون دریافت جریمه کنسلی مسترد خواهند شد.

لازم به ذکر است تمامی بلیط‌های خریداری شده پس از این تاریخ مشمول پرداخت جریمه کنسلی خواهند بود.

شرایط کنسلی هواپیمایی ایران ایر در مسیرهای داخلی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 6/12/98 در خصوص ابطال بلیط مسیرهای داخلی پس از شیوع بیماری کرونا، لغو و استرداد وجه کلیه بلیط‌های صادره داخلی تا تاریخ 5/12/98 که تاریخ سفر آن‌ها در بازه زمانی 6/12/98 تا تاریخ 12/1/99 می‌باشد قبل از شرع سفر بدون هزینه (استرداد/ No-show) و پس از شروع سفر نیز با کسر 1/2RT (در پروازهای دو طرفه) کلاس پروازی استفاده شده به علاوه مالیات‌های مسیر مربوطه و بدون کسر هزینه (استرداد/ No-show) مجاز می‌باشد.

لازم به ذکر است کلیه بلیط‌های صادره که تاریخ سفر آن‌ها بعد از تاریخ 8/12/98 می‌باشند، میبایست قبل از زمان مقرر (پروازهای داخلی تا قبل از ساعت 12 روز قبل از پرواز و در پروازهای خارجی تا قبل از محدوده 24 ساعت مانده به پرواز) نسبت به ابطال و استرداد آن‌ها اقدام گردد، در غیر این صورت (ابطال در محدوده  No-Show) شامل هزینه مربوطه خواهد شد.

شرایط کنسلی هواپیمایی قشم ایر در مسیرهای داخلی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی قشم ایر مورخ 6/12/98 در خصوص ابطال بلیط مسیرهای داخلی پس از شیوع بیماری کرونا، کنسلی بلیط هواپیما بدون پرداخت جریمه مشمول بلیط‌هایی خواهد شد که تا این تاریخ خریداری شده‌اند.

شرایط کنسلی هواپیمایی کاسپین در مسیرهای داخلی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی کاسپین مورخ 6/12/98 در خصوص ابطال بلیط مسیرهای داخلی پس از شیوع بیماری کرونا، در خصوص استرداد بلیط بدون جریمه، تمامی بلیط‌های صادر شده قبل از تاریخ 1/12/98 برای استفاده به تاریخ‌های آتی مشمول این قانون شده و به بلیط‌های صادر شده بعد از تاریخ مذکور در صورت استرداد طبق همان قوانین کنسلی CRCN هواپیمایی کاسپین ترتیب اثر داده خواهد شد و بلیط‌های کنسلی مشمول جریمه خواهند شد.

شرایط کنسلی هواپیمایی آتا در مسیرهای داخلی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی آتا مورخ 6/12/98 در خصوص ابطال بلیط مسیرهای داخلی پس از شیوع بیماری کرونا، استرداد بدون جریمه بلیط مسافران در صورتی که تاریخ پرواز آن‌ها در بازه زمانی 6/12/98 الی 15/1/99 باشد و تاریخ خرید بلیط قبل از 6/12/98 باشد، امکان پذیر است.

لازم به ذکر است ابطال بدون جریمه برای بلیط‌های خریداری شده از مورخ 6/12/98 مقدور نمی‌باشد.

شرایط کنسلی هواپیمایی ایران ایر تور در مسیرهای داخلی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر تور مورخ 6/12/98 در خصوص ابطال بلیط مسیرهای داخلی پس از شیوع بیماری کرونا، ابطال بلیط مسافران پروازهای داخلی که قبل از تاریخ 6/12/98 اقدام به رزرو نموده‌اند و شروع مسافرت آن‌ها از تاریخ مذکور به بعد می‌باشد بدون جریمه خواهد بود و مسافرینی که بعذ از تاریخ صدور این بخشنامه اقدام به خرید بلیط نمایند طبق رویه و مقررات شرکت هواپیمایی ایران ایر تور مشمول جریمه استرداد بلیط خواهند بود.  لازم به ذکر است این رویه تا تاریخ 25/12/98 اجرایی بوده و شامل پروازهای نوروزی نمی‌باشد.

همچنین مسافرین پروازهای داخلی که به هر دلیل قبل از تاریخ صدور این بخشنامه اقدام به ابطال بلیط مسیرهای داخلی نموده‌ و مشمول جریمه استرداد بلیط گردیده اند، هیچ وجه مازادی بابت جریمه پرداختی به آن‌ها مسترد نخواهد شد.

شرایط کنسلی هواپیمایی سپهران در مسیرهای داخلی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی سپهران مورخ 7/12/98 در خصوص ابطال بلیط مسیرهای داخلی پس از شیوع بیماری کرونا، استرداد بلیط بر روی شبکه پروازی شرکت هوایی سپهران بدون جریمه برای بلیط‌هایی که تاریخ صدور آن‌ها قبل از 6/12/98 می‌باشد امکان پذیر است. همچنین امکان استرداد بلیط حداکثر تا تاریخ 10/12/98 و تا 12 ساعت قبل از پرواز می‌باشد و شامل بلیط‌های No Show نمی‌گردد.

ذکر این نکته ضروری است که تاکنون هیچ گونه‌ بخش‌نامه‌ای از جانب هواپیمایی تابان، هواپیمایی اترک، هواپیمایی تفتان، هواپیمایی فلای پرشیا، هواپیمایی ساها، هواپیمایی کارون، هواپیمایی کاسپین و هواپیمایی وارش صادر نشده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان