به گزارش ایسنا، صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمران شهرداری تهران با بیان این مطلب عنوان کرد: طبق برنامه ریزیهای انجام شده در سال آینده، یک پل عابر پیاده متشکل از قطعات پل سابق گیشا به عنوان یاد و خاطره پل قدیمی تهران روی زیرگذر کوی نصر (گیشا) ساخته خواهد شد.
او در پاسخ به این پرسش که آیا زیر گذر کوی نصر هم از امکانات زیرگذر خیابان استاد معین-آزادی یعنی عبور دوچرخه و عابرپیاده در یک فضای ایزوله شده بهرهمند خواهد شد یا خیر، گفت: یک پل عابر پیاده چندجانبه روی زیرگذر کوی نصر (گیشا) ساخته میشود. این پل عابر محله شرق به غرب را به یکدیگر متصل میکند و دارای مسیر دوچرخه و فضاهای مکث برای شهروندان است. بنابراین در زیرگذر دیگر احتیاجی به این چندجانبگی انواع ترددها نیست.
معاون فنی و عمران شهرداری تهران افزود: تردد دوچرخه و عابر پیاده به صورت ایمن در پل عابر صورت میگیرد. در اوایل سال 1399 ساخت این پل عابر تحت عنوان «پل سبز زندگی» آغاز خواهد شد.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرنوشت، صبوری دیلمی در پاسخ به این پرسش که زیرگذر کوی نصر ظرفیت عبور چه تعداد خودرو در ساعات پیک ترافیک را دارد، بیان کرد: در روزهای پایانی قبل از جمع آوری پل فلزی روگذر گیشا، آمار ترافیکی نشان از تردد بیش از 1500 دستگاه خودرو در ساعت اوج داشتند. با توجه به تغییر مسیرهای ترافیکی شهروندان، باید دستکم در سه ماه آینده آمارهای تردد خودروها را بررسی و متوسط میانگین تعداد را محاسبه کرد. بعد از گذشت چند ماه و عادت ترافیکی مردم به مسیر زیرگذر کوی نصر میتوان آمار تعداد خودروهای عبوری در هر ساعت را اعلام کرد.