هشدار گیتس درباره احتمال مرگ صدها هزار نفر بر اثر کرونا

بیل گیتس با نام بردن از ویروس کرونا به عنوان پاتوژن مرگبار قرن، نرخ مرگ و میر بر اثر آنرا حتی از ویروسی که ۱.۱ میلیون نفر را به کام مرگ فرستاد، بالاتر اعلام کرده است.

هشدار گیتس درباره احتمال مرگ صدها هزار نفر بر اثر کرونا

بیل گیتس با نام بردن از ویروس کرونا به عنوان پاتوژن مرگبار قرن، نرخ مرگ و میر بر اثر آنرا حتی از ویروسی که 1.1 میلیون نفر را به کام مرگ فرستاد، بالاتر اعلام کرده است.

ویروس کرونا تا کنون باعث مرگ حدود 3 هزار نفر شده اما بنیانگذار مایکروسافت هشدار داده که این ویروس احتمالا همان پاتوژن مرگبار است که در هر قرن تنها یکبار رخ می دهد. از نظر بیل گیتس COVID-19 تهدیدی بسیار جدی برای بشریت است چرا که به مراتب مرگبارتر و مسری تر از اغلب ویروس ها است:

این ویروس علاوه بر افراد مسن با برخی بیماری می تواند افراد بزرگسال و کاملا سالم را هم از پای درآورد. در ثانی COVID-19 به شدت مسری است و هر فرد بیمار آنرا به دو یا سه نفر منتقل می کند که به معنی نرخ رشد تصاعدی است. آنطور که متخصصان می گویند کرونا حتی از افراد بدون علائم بیماری نیز قابل انتقال است و همین مبارزه با آن را دشوار می سازد.

به گفته مدیرعامل سابق مایکروسافت نرخ مرگبار بودن COVID-19 به مراتب بیشتر از آنفولانزای فصلی بوده و حدود یک درصد است. این میزان شاید ناچیز به نظر برسد اما در این صورت ویروس کرونا حتی از آنفولانزای آسیایی 1951 با نرخ مرگ 0.6 درصد هم کشنده تر است. این بیماری باعث حدود 1.1 میلیون نفر شده بود.

تلفات کرونا

از طرف دیگر COVID-19 نسبت به آنفولانزای همه گیر سال 1918 با نرخ مرگ 2 درصد در رده پایینتری قرار می گیرد اما باید بدانید که همین آنفولانزا به مرگ بیش از 50 میلیون نفر در سراسر دنیا منجر شد.

در صورتی که COVID-19 حتی درصدی از تلفات این بیماری ها در پی داشته باشد، باید منتظر فاجعه ای بین المللی باشیم. تنها عاملی که می تواند از این مساله پیشگیری کند، زیرساخت ها و امکانات بهداشتی مدرن است که نسبت به نیم قرن پیش به مراتب توسعه یافته تر هستند.

با این وجود گیتس در اینباره هم هشدار داده که بار سنگین ویروس کرونا می تواند باعث فروپاشی سیستم بهداشت و درمان کشورهای فقیر شود و پیش از وقوع فاجعه کشورهای توسعه یافته و غنی باید به کمک آنها بشتابند. بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس تا کنون 100 میلیون دلار به مبارزه با شیوع کرونا و درمان بیماران کمک کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر