هشدار سونامی مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  شهروند، با افزایش نگرانی‌ها درباره شیوع ویروس کرونا در دنیا، مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا تأکید کرد مانند اقداماتی که مقامات چینی درباره ووهان انجام دادند، قرنطینه‌کردن شهرهای بریتانیا نیز ممکن است برای متوقف‌کردن این ویروس لازم باشد.

هنکاک همچنین در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی اعلام کرد که سیستم بهداشت همگانی انگلستان برنامه دارد تا اگر شیوع ویروس کرونا فراگیرتر شود، از پزشکان و پرستاران بازنشسته درخواست کند تا برای کمک‌رسانی آماده شوند. او این اقدام را در زمان لازم مانند مریض‌شدن کادر پزشکی فعلی یا قرنطینه‌شدن آنها امری ضروری دانست. هنکاک همچنین تأکید کرد دولت انگلستان طرح مقابله با این ویروس را برای زمانی که شیوع آن به بالاترین حالت ممکن برسد، به‌زودی منتشر خواهد کرد.

این طرح همان طرح مبارزه با آنفلوآنزای پاندمیک است که برای ویروس کرونا به‌روزرسانی شده است. در دفتر کابینه، اتاقی موسوم به «اتاق جنگ» در نظر گرفته شده است و کمپینی متشکل از گروهی از دانشمندان و متخصصان رسانه برای اطلاع‌رسانی راه‌اندازی خواهد شد تا به مردم بگویند دست‌های خود را به مدت ٢٠ ثانیه بشویند.

وزیر بهداشت انگلستان همچنین تأکید کرد که انگلستان ٥٠تخت برای بیماران با نارسایی شدید تنفسی در نظر گرفته است که این تعداد به‌زودی به ٥٠٠ تخت خواهد رسید. هنکاک خاطرنشان کرد که ٥هزار تخت دیگر نیز برای رویارویی با بدترین شرایط آماده شده‌اند. او همچنین درباره ضربه نخوردن اقتصاد و جامعه و تعطیل‌نشدن مدارس گفت: «ما تمام گزینه‌ها را در نظر می‌گیریم. درحال حاضر تعداد افراد مبتلا ٢٣ نفر گزارش شده‌ است و این بدان معنی است که تا زمانی که مردم دستان خود را می‌شویند و مراقبت‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، این بهترین کار است.» مقامات انگلستان از تمام وزیران خواسته‌اند تا برنامه خود را در زمان فراگیرشدن این ویروس اعلام کنند؛ ازجمله ممنوعیت تجمع‌های بزرگ و بیش از ٥هزار نفر، مانند ورزشگاه‌ها یا کنسرت‌ها.

با بیشتر شدن تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا به یک‌هزارو١٢٨ نفر، مقامات بهداشت این کشور نیز درباره تأثیر «سونامی» بر سیستم بیمارستانی این کشور هشدار دادند. تاکنون این ویروس در ایتالیا ٢٩ قربانی گرفته که بازه سنی آن بین ٧٩ تا ٩٠‌سال بوده است. ٤٠١ نفر از این تعداد بستری، ١٠٥ نفر تحت مراقبت شدید و ٥٤٣ نفر نیز در خانه هستند.

کرونا موزه لوور را تعطیل کرد

مقامات بهداشت فرانسه نیز تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را ١٠٠ نفر اعلام کرده‌اند. از این تعداد دو نفر جان خود را از دست داده، ٨٦ نفر در بیمارستان بستری شده‌ و ١٢ نفر دیگر نیز بهبود یافته‌اند.دولت فرانسه روز یکشنبه در اقدامی موزه لوور را  تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد؛ موزه‌ای که روزانه هزاران فرانسوی و گردشگران خارجی از آن بازدید می‌کنند.

در اسپانیا نیز تعداد مبتلایان به ویروس کرونا ٧٣ نفر اعلام شده است. مقامات اسپانیایی همچنین اعلام کردند که ٩٠درصد این موارد یا از خارج از کشور وارد شده‌ یا در ارتباط با‌ آن افراد بوده‌اند. اما آنها تأکید کردند که درحال حاضر سطح هشدار را بالا نخواهند برد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان