جزئیات دستورالعمل جدید اجرایی تأمین اجتماعی برای مقابله با سرایت ویروس کرونا

دستورالعمل جدید اداری سازمان تأمین اجتماعی به منظور تداوم ارائه خدمات درمانی و تعهدات بیمه‌ای این سازمان در ایام شیوع ویروس کرونا به مدیران ابلاغ شد.

جزئیات دستورالعمل جدید اجرایی تأمین اجتماعی برای مقابله با سرایت ویروس کرونا

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس دستور اداری صادر شده از سوی مصطفی سالاری جلوگیری از هرگونه وقفه در تعهدات به ویژه خدمات درمانی به جامعه تحت پوشش و همچنین کاهش تردد هر چه بیشتر بیمه شدگان در شعب و کارگزاری‌های رسمی مورد تاکید قرار گرفته اند.

مهمترین تدابیر اتخاذ شده برای کاهش مراجعات به شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی به منظور مقابله با سرایت ویروس کرونا بدین شرح است:

آن دسته از بیمه شدگانی که دفترچه درمانی آنان تا پایان بهمن 1398 دارای اعتبار بوده و استحقاق دریافت درمان را داشته اند، دفترچه آنان تا پایان فروردین ماه 1399 معتبر تلقی شده و مجاز هستند از مزایای درمانی سازمان بهره‌مند شوند. بر همین اساس نیازی به مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان برای تمدید اعتبار نخواهند داشت.

بیمه شدگانی که دفاتر درمانی آن‌ها تا پایان فروردین 1399 زودتر از موعد مقرر 4و6 ماهه به اتمام می‌رسد، در این ارتباط لزومی به معرفی به شورای پزشکی نیست.

انجام بازرسی از کارگاه‌ها تا پایان فروردین ماه سال99 به جز موارد خاص نظیر درخواست صدور مفاصا حساب ماده 37 قانون تامین اجتماعی در خصوص کارگاه‌های فاقد سابقه، درخواست بیمه شده و یا کارفرما مبنی بر انجام بازرسی موضوعیت نخواهد داشت.

به منطور تمدید و یا صدور کارت هوشمند رانندگان و تداوم بیمه پردازی تا پایان فروردین سال99 نیازی به استعلام از سازمان تامین اجتماعی نبوده و ادارات کل استان‌ها می‌بایست مراتب را راسابه سازمان حمل و نقل و پایانه‌های استان مربوطه منعکس کنند. چنانچه مدت کارت مهارت فنی مشمولین قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در فواصل اسفند 98 لغایت فروردین 99منقضی شود، ادامه بیمه پردازی تا پایان فروردین99 بلا مانع بوده و پس از آن نیز در صورت تایید و تمدید اعتبار کارت توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای، نیازی به مراجعه بیمه شده برای اعلام موضوع و تکمیل درخواست نخواهد بود.

با توجه به شرایط کنونی لازم است که اطلاع رسانی مناسب به جامعه تحت پوشش به منظور ترغیب مخاطبان سازمان برای استفاده از خدمات غیرحضوری و کاهش مراجعه حضوری به واحد‌های اجرایی صورت پذیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان