ماهان شبکه ایرانیان

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

به پایان رسیدن هفته پرتلاطم بازار سرمایه با دو عرضه اولیه/ تملت رکورد مشارکت را شکاند

اقتصادآنلاین - فائزه زمانی؛ امروز دو عرضه اولیه در بازار سرمایه تهران به وقوع پیوست. بورس تهران میزبان عرضه اولیه 910 میلیون سهم(معادل 13 درصد از کل سهام) از شرکت تامین سرمایه بانک ملت با نماد معاملاتی "تملت" بود. از سویی دیگر در فرابورس نیز عرضه اولیه 34 میلیون سهم(معادل 17 درصد از کل سهام) از شرکت صنعتی دوده فام(سهامی عام) با نماد "شصدف" صورت پذیرفت.

لازم به ذکر است از مقدار سهام گفته شده در«شصدف» 6 میلیون سهم برای عرضه به صندوق‌های سرمایه گذاری و در «تملت» نیز 210 میلیون سهم جهت عرضه به صندوق ها در روز شنبه مورخ 98.12.17  در نظر گرفته شد.

پس از تخصیص سهام دو شرکت مذکور بین کد‌های معاملاتی، در عرضه 17 درصد از سهام شرکت صنعتی دوده فام در بازار دوم فرابورس تعداد یک میلیون و 628 هزار و 559 کد معاملاتی مشارکت کردند که به یک میلیون و 619 هزار و 283 کد، سهام این شرکت تخصیص یافت و  پانزدهمین عرضه اولیه امسال فرابورس ایران با کشف قیمت 19 هزار و 900 ریالی هر سهم «شصدف» رقم خورد. به علاوه به هر کد 21 سهم  اختصاص پیدا کرد. 

از سویی دیگر؛ در عرضه اولیه «تملت» نیز  به هر کد معاملاتی 421 سهم در قیمت 3400 ریال تخصیص یافت .

گفتنی است؛ مجموع مشارکت کنندگان برای خرید سهام تامین سرمایه ملت 2,161,520 کد معاملاتی بوده است و رکورد مشارکت در عرضه‌های اولیه شکسته شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان