آیا امکان تحصیل رایگان در روسیه وجود دارد

کیفیت تحصیل و زندگی بالا در کنار هزینه های مناسب زندگی در روسیه باعث شده است که خیلی از کسانی که تصمیم به مهاجرت تحصیلی دارند این کشور را انتخاب کنند

تحصیل در روسیه

کشور روسیه در چند سال اخیر به یکی از مقاصد مهم مهاجرت تحصیلی برای شهروندان کشورمان تبدیل شده است. کیفیت تحصیل و زندگی بالا در کنار هزینه های مناسب زندگی باعث شده است که خیلی از کسانی که تصمیم به مهاجرت تحصیلی دارند این کشور را انتخاب کنند

دانشگاه های روسیه

خیلی از دانشگاه های روسیه از لحاظ علمی جزو دانشگاه های ممتاز دنیا محسوب می شوند. اگر به رنکینگ های جهانی مانند کیو اس - تایمز و شانگهای نگاه کنیم می بینیم که حدود ۳۰ دانشگاه از روسیه در این لیست ها جزو دانشگاه های برتر دنیا به شما می آیند. برترین دانشگاه روسیه دانشگاه ملی مسکو یا دانشگاه لومونسف است. این دانشگاه در آخرین رنکینگ جهانی یکی از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا ست. بعد از ان دانشگاه ملی سن پترزبورگ به عنوان قدیمی ترین دانشگاه روسیه و دانشگاه نووسیبیرک در جایگاه های دوم و سوم کشوری قرار دارند. به طور کلی دانشگاه های دولتی روسیه اعتبار بسیار بالاتری از دانشگاه های خصوصی این کشور دارد. تحصیل در دانشگاه های خصوصی بخصوص برای دانشجویان خارجی اصلا توصیه نمی شود. اما دانشگاه های دولتی نیز به چند گروه تقسیم می شود. معمولا هر شهر یک دانشگاه جامع دارد که به نام دانشگاه دولتی آن شهر معروف است مثل دانشگاه دولتی مسکو یا دانشگاه دولتی سن پتربورگ که می توان این دانشگاه را معتبر ترین دانشگاه شهر به شما آورد. اما جدا از این بعضی دانشگاه هاستند که پیشوند ملی تحقیقاتی دارند. این دانشگاه ها هم نیز دانشگاه های ممتاز روسیه هستند و بخصوص در علوم تجربی و فنی مهندسی بسیار دانشگاه های خوبی هستند.

هزینه زندگی و تحصیل در روسیه

هزینه زندگی در کشور روسیه در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است.  گرانترین شهر این کشور مسکو پایتخت روسیه است که هزینه زندگی برای یک دانشجو در این شهر حدود ۵۰۰ دلار در ماه است. بعد از مسکو سن پترزبورگ شهر دوم روسیه است که هزینه زندگی دانشجویی در آن حدود ۳۰۰ دلار است. و در شهرهای دیگر هم هزینه زندگی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار در ماه است. شهریه دانشگاه هم بسته به دانشگاه و رشته متفاوت است. گرانترین رشته ها برای تحصیل رشته پزشکی در روسیه است که بین حدود ۷ هزار دلار در سال می باشد.

به طور مثال هزینه یک بلیط مترو یا اتوبوس حدود ۷۰ سنت و هزینه یک وعده غذا در مک دونالد حدود ۵ دلار و در رستوران حدود ۱۰ تا ۱۵ دلار است. هزینه زندگی در خوابگاه اما بسیار مناسب است. در بعضی دانشگاه ها شهریه خوابگاه در ماه حدود ۲۰ تا ۳۰ دلار است.

هزینه زندگی و تحصیل در روسیه

بورسیه تحصیلی روسیه

شهریه دانشگاه های روسیه به طور متوسط حدود ۳ تا ۵ هزار دلار در سال است. اما چند سالی است که برای دانشجویان خارجی این امکان فراهم شده است که به صورت کاملا رایگان در این کشور تحصیل نمایند. در طرحی که از چند سال پیش اجرایی شده است تعداد ۱۵ هزار سهمیه بورسیه تحصیلی روسیه برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده است. البته این بورسیه بیشتر به متقاضیان مقطع دکترا و کارشناسی ارشد داده می شود.

داشتن مدارک زبان خارجی یا داشتن مقالات علمی می تواند شانس گرفتن بورسیه تحصیلی ار افزایش دهند

برای متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی در ابتدا به ساکن شانس گرفتن بورسیه تحصیلی خیلی کم است. این بخش از دانشجویان بهتر است بعد از گذراندن دوره پادفک زبان روسی در دانشگاه معتبر روسیه جهت گرفت بورسیه تحصیلی اقدام نمایند.

بورسیه تحصیلی روسیه

مجموعه روس دانش

اگر تصمیم به ادامه تحصیل به صورت آزاد و یا از طریق بورسیه تحصیلی روسیه را دارید می توانید با تماس با مجموعه روس دانش نسبت به اخذ پذیرش تحصیلی روسیه اقدام نمایید. نکته جالب این است که هزینه خدمات در این مجموعه بعد از اخذ پذیرش دریافت می شود و تمام مدارک شما به صورت رایگان ترجمه و تایید می گردد

با شماره زیر از طریق واستاپ یا به صورت مستقیم می توانید با این مجموعه تماس بگیرید

www.rusdanesh.com

+79119831901

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر