فرماندار شهرستان فیروزکوه تاکید کرد:

تبدیل خانه‌ها به محل امن و قرنطینه تا پایان شیوع کرونا

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: مهمترین اقدام پیشگیرانه هر کدام از شهروندان در برابر کرونا آن است که منزل خود را به یک مکان امن و قرنطینه تبدیل کنند و تا پایان شیوع و اپیدمی این بیماری مراقبت کنند.

تبدیل خانه‌ها به محل امن و قرنطینه تا پایان شیوع کرونا

مهدی یوسفی جمارانی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح اقدامات فرمانداری در مقابله با کرونا ویروس گفت: اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای با ویروس کرونا در سطح شهرستان فیروزکوه استمرار و تداوم دارد و مردم هیچ دل نگرانی نداشته باشند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: در شهرستان فیروزکوه اقدامات پیشگیرانه جلوگیری از بیماری کرونا پیش بینی شده و اقلام بهداشتی مثل ماسک و مواد ضد عفونی کننده توسط بخشداری و شورای بخش تهیه شده و در سطح روستاها به صورت رایگان توسط دهیاران در حال توزیع است.

وی افزود: در شهرها نیز شهرداری‌ها و شورای شهر اقدامات خوبی انجام داده‌اند و گند زدایی و ضد عفونی کردن اماکن عمومی و معابر مستمر انجام می شود. همچنین با همکاری شبکه بهداشت شهرستان در چهار نقطه ورودی و خروجی شهر بحث کنترل مسافرین از امروز شروع می‌شود و کسانی که مشکوک هستند شناسایی می شوند و به مراکز درمانی هدایت می شوند.

وی ادامه داد: در بیمارستان امام شهرستان هم ظرفیت مناسبی برای افرادی که مشکوک به بیماری هستند در نظر گرفته شده است، البته بر اساس نتایج آزمایشاتی که ارسال شده تا به این لحظه مورد قطعی ثبت نشده ولی افرادی که مشکوک بودند در قرنطینه نگهداری می‌شوند که حدود 7 نفر در حال حاضر در بیمارستان تحت مراقبت پزشکی هستند و حال عمومی آنها خوب است و شاید تا یکی دو روز آینده مرخص شوند تا ادامه روند درمان را در منزل خودشان طی کنند البته کنترل و پایش کارشناسان شبکه بهداشت نیز ادامه پیدا می کند.

فرماندار فیروزکوه تاکید کرد: گشت‌های بازرسی برای نانوایی‌ها و اقلام مورد نیاز مردم به صورت مستمر در حال انجام است و در مواردی که تخلفاتی مشاهده شده برخورد انجام شده، تخلفات خیلی محدود بوده و در تلاش هستیم که با تداوم و تشدید نظارت ها همین موارد محدود را هم به صفر برسانیم.

وی افزود: همانطور که در رسانه‌های جمعی و فضای مجازی اطلاع رسانی بسیار خوبی از نحوه پیشگیری انجام شده، مهمترین اقدام پیشگیرانه هر کدام از شهروندان آن است که منزل خودشان را تبدیل کنند به یک مکان امن و قرنطینه و تا پایان شیوع و اپیدمی این بیماری مراقبت کنند؛ مطمئنا مهم ترین کاری که می‌توانیم انجام بدهیم حضور شهروندان بویژه فرزندان با توجه به تعطیلی مدارس در خانه است و بحث‌های آموزشی را از شبکه آموزش دنبال کنند.

وی ادامه داد: شهروندان باید سعی کنند وقت بیشتری با خانواده بگذرانند و مطمئن هستم اگر این توصیه ها و توصیه های بهداشتی که صدا و سیما منتشر می‌کند را جدی بگیرند و مورد توجه قرار دهیم به زودی زود ما شاهد بر طرف شدن این نگرانی و این تهدید برای کشورمان هستیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر