به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدرضا مظهری رئیس هیأت مدیره برکتتل زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اظهار کرد: سامانه 4030 برای پاسخگویی به مردم درباره بیماری کرونا راه اندازی شده است.
او با بیان اینکه در روزهای نخست راهاندازی این سامانه بین 700 تا یک میلیون تماس روزانه داشتهایم، اما به تدریج با افزایش میزان آگاهی مردم درباره ویروس کرونا تعداد تماسها کاهش پیدا کرد، گفت: در حال حاضر تعداد تماسها با این سامانه در خصوص بیماری کرونا به 200 هزار تماس رسیده است.
رئیس هیأت مدیره برکتتل زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه حدود 40 نفر در مرکز پاسخگویی حضور دارند و به صورت 24 ساعته پاسخگوی پرسشهای مردم درباره بیماری کرونا هستند، افزود: 2 هزار خط به صورت همزمان پاسخگوی مردم درباره بیماری کرونا هستند.
او افزود: تعداد زیادی از افراد پاسخگو پزشک و یا پیراپزشک هستند که در سراسر کشور به صورت آنلاین به مردم درباره بیماری کرونا پاسخ میدهند و تلفن شخصی آنها بر روی سامانه 4030 متصل میشود.
مظهری ادامه داد: بیشترین سؤالاتی که از سامانه 4030 پرسیده میشود درباره علائم بیماری کرونا و نگرانیهایی است که مردم در این خصوص دارند.
رئیس هیأت مدیره برکتتل زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کادر پزشکی ما در روزهای نخست اطلاعات درستی درباره بیماری کرونا نداشتند، بنابراین یکسری دستورالعمل و مقالات در اختیار این افراد قرار گرفت تا با مطالعه آن پاسخگوی مردم باشند و آموزشهای لازم به افراد پاسخگو داده میشود.
او تصریح کرد: حدود 80 درصد تماسها درباره علائم و نحوه تهیه محلولهای ضدعفونیکننده و افزایش اطلاعات درباره این بیماری است و 20 درصد دیگر نیز موارد متفرقه محسوب میشد که مردم از نظام سلامت گلهمند هستند و یا بعضی مواقع تقدیر و تشکر میکنند.