در تذکر پیش از دستور صورت گرفت:

انتقاد از دولت به دلیل تعطیل نکردن ادارات/ قدردانی از شهرداری در روز‌های شیوع کرونا

عضو شورای شهر تهران خواستار تعطیلی ادارات دولتی شد.

انتقاد از دولت به دلیل تعطیل نکردن ادارات/ قدردانی از شهرداری در روز‌های شیوع کرونا

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت نظری عضو شورای شهر تهران صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود که در جلسه علنی شورای شهر تهران ایراد کرد ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت زینب (س) و جانباختن شماری از مردم ایران و تهران درپی ابتلا به کروناویروس گفت: لازم می‌دانم به آتش‌نشانان، پاکبان‌ها، کارکنان بهشت‌زهرا، رانندگان اتوبوس و مترو و دیگر نیرو‌ها و عوامل شهرداری که این روز‌ها در ضدعفونی کردن شهر تهران و جمع‌آوری زباله‌ها نقشی پررنگی دارند خداقوت بگویم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مردم کشورمان روز‌هایی پرالتهاب را درپی شیوع ویروس کرونا پشت سر می‌گذارند اظهار کرد: در این میان، تهران به‌عنوان استانی با بیشترین تعداد مبتلا، جزء استان‌هایی است که نگرانی‌های زیادی در مورد آن وجود دارد.

وی افزود: از طرف دیگر جای تعجب فراوان است که چطور دولت همزمان با توصیه به مردم برای خانه‌نشینی، اقدام به اعلام تعطیلی در کشور یا حداقل در استان‌های دارای نرخ بالای شیوع نکرده است.

نظریه خاطرنشان کرد: در این ایام که مردم به خانه‌نشینی و انجام الکترونیک و غیرحضوری کار‌ها تشویق می‌شوند، لازم است شهرداری تهران نیز مواردی را رعایت کند.

او ادامه داد: در همین راستا لازم است فروشگاه شهروند و پررنگ‌تر از آن سازمان میادین میوه و تره‌بار شرایط فروش آنلاین و اینترنتی برای تمام مردم شهر را فراهم کنند.

نظری با ابراز تأسف از اینکه مراکز معاینه فنی همچنان فعال هستند، گفت: در این خصوص نیز امیدوارم تدبیری برای تعطیلی این مراکز اندیشیده شود. به‌خصوص آن که پلیس هم در مورد پرداخت جرائم معاینه فنی به مردم مهلت داده است.

او ادامه داد: مساله دیگر در مورد پرداخت عوارض شهرداری است. در میان موارد ذکرشده، گرچه امکان پرداخت اینترنتی و غیرحضوری فراهم شده است، اما با توجه به اینکه همچنان شماری از مردم با مراجعه به بانک‌ها و حتی کافی‌نت‌ها اقدام به پرداخت این عوارض می‌کنند، پیشنهاد من این است که مهلت پرداخت این عوارض تمدید شود.

عضو شورای شهر تهران از ادامه به کار زباله گرد‌ها در سطح شهرتهران انتقاد کرد و گفت: در مورد زباله‌گردی و کودکان کار هم نگرانی جدی وجود دارد. علیرغم آنکه شهرداری تهران اعلام کرده که در حال حاضر هیچ‌گونه تفکیک زباله انجام نمی‌شود، اما همچنان زباله‌گرد‌ها و کودکان زباله‌گرد در سطح شهر دیده می‌شوند.

او تاکید کرد: لازم است هرچه سریعتر با این موارد برخورد و مشخص شود که آیا این افراد وابسته به پیمانکاران هستند یا خیر. یا حتی در موارد مشاهده موارد مذکور، با پیمانکار آن منطقه برخورد شود.

نظری تصریح کرد:در مورد سرعت و کیفیت خدمات غیرحضوری و آنلاین سامانه‌های شهرداری هم بعضا اعتراضات و انتقاداتی از سوی شهروندان وجود داشته که قطعا بخشی از آن درپی افزایش میزان مراجعات است، اما لازم می‌دانم که سازمان فاوا شهرداری نسبت به ارتقا زیرساخت‌ها و گسترش آن اقدام کند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین اتفاق، تعطیلی مدیریت شهری و بهر‌ه گیری از دورکاری درکنار دستگاه‌های دولتی است اظهار کرد: به‌عنوان یکی از اعضای شورای شهر انتظار دارم هیأت رئیسه شورا و نیز شهردار محترم در مورد آن تصمیم عاجل بگیرند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان