دستورالعمل‌‌های ویژه برای ایمنی گرمخانه‌های پایتخت/ از روزهای پیک سرما نیز مراجعه‌کننده بیشتر داشتیم

به گزارش اقتصادآنلاین، سید مالک حسینی در نشست خبری مجازی، با اشاره به اقداماتی که در حوزه پیشگیری از ویروس کرونا در گرمخانه‌های پایتخت انجام شده است، گفت: پیش از اعلام ویروس کرونا به کشور، به دلیل آنکه در گرمخانه‌ها گروه‌های حساس حضور دارند، بخشنامه‌های لازم ابلاغ شد و پس از اعلام رسمی ورود کرونا به کشور، پروتکل‌های اولیه ورود افراد، مشخص شد و برای هر گرمخانه نیز یک اتاق ایزوله در نظر گرفته شد تا اگر علائم اولیه در مددجویی وجود داشته باشد، از طریق اورژانس به مراکز مراقبتی بهداشتی اعزام شود.

وی ادامه داد: در روزهای اول مانند همیشه روزانه یکبار این مراکز ضدعفونی می‌شدند که در حال حاضر به روزی سه نوبت ضدعفونی رسیده‌ و همزمان با همکاری اداره کل سلامت شهرداری، کارکنان و مددجویان، آموزش‌های لازم را داده‌ایم.

حسینی با اشاره به حساسیت‌هایی که در خصوص سامانسراها وجود دارد، افزود: معمولاً در سامانسراها افراد بی‌خانمانی که دچار بیماری‌هایی مانند هپاتیت یا اچ‌آی‌وی هستند، حضور دارند بنابراین این مراکز از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردارند و پروتکل‌های ویژه‌ای نیز برای آنها تعریف کرده‌ایم. 

به گفته سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، تمامی مراکز پرتو که در این مراکز حدود 4000 کودک مشغول به فعالیت و تحصیل بودند، به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و این مراکز ضدعفونی شدند تا پس از پایان ویروس، برای کودکان قابل استفاده باشند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر برخی از گرمخانه‌ها از زمان پیک سرما بیشتر مددجو دارند که یکی از دلایل آن متوقف شدن ماده 16 و انتقال معتادان متجاهر به مراکز خاص خود است. همچنین ندامتگاه‌ها نیز به برخی از زندانیان مرخصی داده که بخشی از این افراد در حال حاضر به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند و گرمخانه خاوران ما دو شب پیش 830 نفر را پذیرش کرد که بیش از پیک سرما در زمستان امسال بود.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی گفت: گرمخانه‌های شهر تهران تنها محل اجتماعی هستند که تعطیل نشده‌اند زیرا این افراد، افراد بی‌خانمانی هستند که در صورت سرگردانی می‌توانند ناقل هم باشند. 

وی از ایجاد خط تولید ماسک برای تأمین نیازهای مددجویان گرمخانه‌ها خبر داد و گفت: روزانه بین یک تا دو ماسک به مددجویان تحویل داده می‌شود. همچنین سعی کرده‌ایم فاصله ایمن لازم میان مددجویان وجود داشته باشد. 

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در خصوص اقدامات انجام شده برای کودکان کار یا زباله‌گرد گفت: با همکاری‌ سمن‌ها این هفته برنامه‌هایی برای حضور در محل اجتماع این کودکان پیش‌بینی کرده‌ایم که همراه این تیم، پزشکان و مددکاران حضور دارند و اعلام آمادگی کرده‌ایم یک وعده غذای گرم با توجه به شرایط فعلی به این کودکان داده شود. همچنین یک خط ویژه برای این افراد در نظر گرفته شده تا در صورت مشاهده علائم و بی‌توجهی اطرافیان به آن، از طریق این خط موارد ویژه را به ما منتقل کنند.

حسینی از ساماندهی کمک‌های شرکت‌ها و سازمان‌ها در قالب مسئولیت‌پذیری اجتماعی خبر داد و گفت: این کار با محوریت سازمان رفاه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ضدعفونی کردن مراکز بر اساس پروتکل وزارت بهداشت انجام می‌شود، افزود: در خصوص ماسک نیز تا دیروز این امکان وجود نداشت اما در حال حاضر شرایط توزیع ماسک را در مراکز داریم. همچنین بر نحوه ضدعفونی کردن مراکز نظارت‌های لازم می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان