پرداخت ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به افراد فاقد درآمد ثابت

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از پرداخت بسته حمایت کرونایی برای خانوارهای فاقد درآمد ثابت خبر داد و گفت: ۳ میلیون خانوار فاقد درآمد ثابت شناسایی شده‌اند و مرحله نخست این طرح نیز هفته آینده اجرا می‌شود.

محمدباقر نوبخت امشب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت برای افرادی که به نوعی معیشت آنان به علت شیوع ویروس کرونا دچار مشکل شده است بسته حمایتی در نظر گرفته اظهار داشت: سه میلیون خانوار فاقد درآمد ثابت شناسایی شده‌اند و بین 200 تا 600 هزار تومان به آنان پرداخت می‌شود. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور شناسایی 4 میلیون خانوار دارای مشاغل خرد که به علت شیوع کرونا و کسادی بازار شب عید با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه هستند را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در همین راستا بین یک تا 2 میلیون تومان وام به صورت قرض الحسنه و بدون ضامن برای این قشرها در نظر گرفته شده است.

معاون رئیس‌جمهور پرداخت اعتباری بالغ بر 250 میلیارد تومان اعتبار به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای جبران کمبودها را از دیگر اقدامات حمایتی دولت تلقی کرد و ابراز داشت: موضوع بسته های حمایتی کونایی از حمایت معیشتی انتهای سال جدا است و اجرای هر کدام از این طرح‌ها به صورت مستقل در دستور کار قرار دارد.

نوبخت با اشاره به اینکه وام‌های قرض‌الحسنه مذکور به صورت 27 ماهه از محل یارانه ها بازپرداخت خواهد شد تصریح کرد: علاوه بر مبالغی که قبلاً به دانشگاه علوم پزشکی گیلان پرداخت شد معادل 160 میلیارد تومان منابع مالی نیز از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور جهت تأمین 18 قلم کالای مورد نیاز در اختیار این مجموعه قرار گرفت.

وی حضور کادر درمانی در خط مقدم مقابله با کرونا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و ایثار پزشکان و پرستاران جان جهت خدما‌رسانی به بیماران را اقدامی ارزنده و قابل ستایش خواند و گفت: بخشی از کادر درمانی هنوز کارانه های خود را دریافته نکرده اند به همین علت 40 میلیارد تومان دیگر در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار گرفت.

وی یکی از مصوبات جلسه ستاد مبارزه با کرونای گیلان را نامگذاری یکی از خیابان ها به نام شهدای خدمت اعلام کرد و اظهار داشت: در راستای کمک به استان گیلان جهت برطرف شدن وضعیت حادی که در آن به علت شیوع کرونا قرار گرفته مباحث تخصصی و درمانی استان را به صورت تلفنی و روزانه پیگیری می کنیم.

معاون رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه براساس درخواست دانشگاه علوم پزشکی گیلان مبلغ 28 میلیارد تومان به عنوان تنخواه حواله شده است عنوان کرد: علاوه بر این برای تجهیز و راه‌اندازی دو بیمارستان جدیدالاحداث استان گیلان واقع در شهرستان‌های تالش و لنگرود 22 میلیارد تومان اعتبار دیگر به استان پرداخت شده است.

نوبخت از احصاء اقلام و تجهیزات مورد نیاز کادر درمانی و بیمارستان های استان گیلان توسط دانشگاه علوم پزشکی و کمک دولت جهت برآورده شدن آن‌ها سخن گفت و ابراز داشت: معمولاً هر چند سال با یک بیماری مسری مثل سارس مواجهیم، که مختص یک کشور، یک منطقه و یک قاره بود، اما کرونا همه‌گیر شده است.

وی رسیدگی به مباحث بهداشت و درمان مردم و پشتیبانی مالی و بودجه ای در راستای رفع نیازهای بیمارستان های سراسر گیلان را از جمله اولویت‌های دولت تلقی کرد و گفت: بیماری کرونا در جهان ناشناخته است بنابراین برای مقابله با آن استفاده از الگوی رفتاری کشور چین بسیار می‌تواند مثمرثمر واقع شود.

معاون رئیس‌جمهور مهار کرونا در چین را مورد توجه قرار داد و ضمن ابراز امیدواری از مهار این ویروس تا چند ماه آینده در سراسر جهان و ایران اظهار داشت: تاکنون هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور جهت رفع نیازهای کادر درمانی پرداخت شده است و این حمایت‌ها همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه بیماری کرونا برای پیشگیری نیاز به هزینه کرد فراوانی ندارد خاطرنشان کرد: برای مقابله جدی و مؤثر با ویروس کرونا باید زمینه انتقال آن را قطع کنیم که لازمه تحقق این امر، رعایت نکات بهداشتی، پرهیز از ترددهای غیرضروری و همکاری با متولیان حوزه بهداشت و درمان است.

نوبخت یکی از مسئولیت‌های خطیر دولت را در این برهه حساس، تأمین نیازهای بیمارستان های سراسر کشور دانست و عنوان کرد: در چند وقته اخیر 4 هزار میلیارد تومان اعتبار به سازمان بیمه سلامت ایرانیان و 5 هزار میلیارد تومان هم به بیمه تأمین اجتماعی جهت پرداخت بدهی دانشگاه های علوم پزشکی اعطا شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان