در دنیای آفرود فقط با دو لند روبرو هستیم: روورها و کروزرها. در نبرد این دو لند مشهور، یک نسخه ارتقایافته از لندروور دیسکاوری سری 2 و یک تویوتا لندکروزر سری 200 در یک دوئل آفرود مقابل هم قرار گرفتند.
همانطور که انتظار میرفت، هردوی این شاسی بلندها عملکرد خیلی خوبی در این مسابقه آفرود داشتند. اما فقط یکی از آنها شاسی بلندی است که قابلیت آفرود و استفاده در زندگی روزمره روی آسفالت را دارد، در حالی که دیگری فقط در آفرود مهارت دارد. البته برای اینکه بدانید کدام شاسی بلند قابلیت بیشتری دارد باید ویدیو را تماشا کنید.
چیزی که میتوانیم بگوییم این است که لندروور و لندکروزر در عبور از روی صخرهها و چالهها مهارت خود را به رخ میکشند. البته این باعث تعجب نیست چون دیسکاوری و لندکروزر هر دو از سیستم رانندگی چهار چرخ محرک با ساختار مخصوص آفرود بهره میبرند. همچنین هردو شاسی بلند از موتورهای V8 پرقدرت استفاده میکنند.
البته این مسابقه در صورتی جذابتر میشود که کسی این مقایسه را یک مرحله جلوتر برده و یک لندروور مدرنتر – مثل دیسکاوری 2020، دفندر و رنجروور – را در مقابل تویوتا لندکروزر هریتیج ادیشن 2020 قرار دهد. البته چنین مقایسهای باعث میشود تکنولوژیهای سنتی مثل محور جلوی پویای دیسکاوری سری 2 از معادله خارج شوند، اما همچنین میتواند نشان دهد کدامیک از مدلهای جدید این دو شرکت قابلیت بهتری در آفرود دارند.