تهرانی‌ها می‌توانند برای مسکن ملی در هشتگرد ثبت نام کنند؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نوبت سوم از مرحله دوم ثبت نام متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن در هشت استان البرز، اصفهان، خراسان رضوی، بوشهر، فارس، مرکزی، خوزستان و سیستان و بلوچستان در حالی آغاز شده است که طبق لیست اعلام شده از شهرهای جدید فقط ساکنان دارای سابقه سکونت پنج ساله در این شهرها و یا شهرهای اطراف که در این گزارش به آنها اشاره شده مجاز به نام نویسی هستند. به طور مثال ساکنان استان تهران فعلا نمی توانند در این مرحله در هشتگرد ثبت نام کنند، اما ممکن است از روز شنبه 24 اسفند ماه با اعلام ظرفیت خالی در شهر جدید هشتگرد، از ساکنان استان تهران نیز برای نام نویسی در این شهر دعوت شود.

بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی، در استان البرز ثبت‌نام در شهر جدید هشتگرد انجام می‌شود که در این مرحله فقط ساکنان هشتگرد و شهرهای استان البرز غیر از شهرهای شهرستان نظرآباد مجاز به ثبت نام هستند. همانطور که ذکر شد هم‌اکنون فقط ظرفیت استان البرز برای هشتگرد است.

 در استان اصفهان در شهر جدید فولادشهر، شهر جدید بهارستان و شهر جدید مجلسی ثبت‌نام انجام می‌شود. ثبت نام در فولادشهر، شهر جدید فولادشهر و شهرهای شهرستانهای اصفهان، لنجان، نجف آباد، فلاورجان و خمینی شهر، برای بهارستان شهر جدید بهارستان و شهرهای شهرستان اصفهان، برای شهر مجلسی شهر جدید مجلسی و شهرهای استان اصفهان است.

 

در استان خراسان رضوی برای شهرهای مشهد، سبزوار، تربت حیدریه، کاشمر، تایباد، درگز، گناباد، بردسکن، خواف، رباط سنگ، لطف آباد، روداب، ششتمد، بیدخت، کاخک، درود، قدمگاه، خرو، سنگان، قاسم‌آباد، مزدآوند، قلندرآباد، سفیدسنگ، فرهادگرد، آنابد، جنگل، رشتخوار، شهرزو، کندر، یونسی، همت آباد، جغتای، نقاب، داورزن، شهر جدید گلبهار و شهر جدید بینالود انجام می‌شود. در این استان نیز در شهر جدید گلبهار، ساکنان شهر جدید گلبهار، شهر مشهد و شهرستان‌های چناران، برای بینالود، ساکنان شهر جدید بینالود، شهر مشهد و شهرهای شهرستان نیشابور مجاز به نام نویسی هستند.

ثبت‌نام در استان فارس برای شهرهای جهرم، فسا، کازرون، فیروزآباد، داراب، آباده، نورآباد، اقلید، نی‌ریز، قائمیه، ششده، بوانات، ارسنجان، دبیران، سروستان، لار، لامرد، اوز، گله دار، خنج، شهر جدید صدرا انجام می شود. در شهرهای جدید این استان نیز ثبت نام در شهر صدرا و شهرهای شهرستان شیراز انجام می شود.

 در استان خوزستان برای شهرهای اهواز، دزفول، آبادان، خرمشهر، اندیمشک، شوشتر، حمزه، سالند، شهر امام، میانرود، شرافت، آغاجاری، شهرجدید شیرین شهر و شهر جدید رامین انجام می‌شود. در استان خوزستان نیز برنامه‌ریزی‌ها برای شیرین شهر و رامین انجام شده است که در شیرین شهر، شهر جدید شیرین شهر و شهرهای استان خوزستان و در رامین نیز شهر جدید رامین و شهرهای استان خوزستان ملاک عمل و ثبت نام خواهد بود.

در استان بوشهر نیز ثبت نام در شهرهای بوشهر، برازجان، بندرکنگان، چغادک، اهرم، آب پخش، کاکی، آبدان، بنک، خورموج، بندرریگ، دیلم، شهر جدید عالیشهر، شهر جدید سیراف انجام می شود. در عالیشهر، ساکنان شهر جدید عالیشهر و شهرهای بوشهر و عالیشهر و در سیراف شهر جدید سیراف و شهرهای عسلویه، نخل‌تقی و چاه مبارک مجاز به ثبت‌نام هستند.

همچنین در استان مرکزی ثبت نام در شهرهای اراک، ساوه، خمین، محلات، دلیجان، آشتیان، تفرش، نراق، عرق آباد، شازند، مهاجران، توره، نیمور، زاویه، مامونیه، پرندک، کمیجان، فرمهین، شهر جدید مهاجران و شهر جدید امیرکبیر انجام می شود. در شهر مهاجران برای شهر جدید مهاجران و شهرهای شهرستان های اراک، شازند و خمین و برای شهر امیرکبیر شهر جدید امیرکبیر و شهرهای شهرستان های اراک، دلیجان و محلات ثبت نام انجام می شود.

همچنین در استان سیستان و بلوچستان، ثبت‌نام در شهرهای زاهدان، خاش، نوک آباد، نصرت آباد، جالق، محمدی، گشت، سیرکان، زهک، دوست محمد، مهرستان، سوران، هیدوچ، شهرک علی اکبر، محمدآباد، میرجاوه و شهر جدید تیس انجام می‌شود. در این استان نیز شهر جدید تیس و شهرستان های چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند ثبت‌نام انجام می‌شود.

در این مرحله متقاضیان می‌توانند از منزل و بدون حضور در کافی نت از دو طریق مراجعه به سامانه و یا صرفاً با ارسال کد ملی به شماره 300073640 نام نویسی کنند. البته پیامک هایی که به جز کد ملی سرپرست خانوار، حاوی حرف یا کلمه دیگری باشند ترتیب اثر داده نمی شود. ثبت نام نهایی از متقاضیانی که با پیامک ثبت نام کرده اند پس از رفع بیماری کرونا و با اطلاع رسانی قبلی از طریق سامانه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir انجام می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان