ماهان شبکه ایرانیان

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سیمان ساوه به جمع فرابورسی‌ها پیوست/ به هر کد معاملاتی, ۲۰۱سهم زکوثر تخصیص یافت

اقتصادآنلاین - فائزه زمانی؛ امروز دو عرضه اولیه در بازار سرمایه تهران به وقوع پیوست. بورس تهران میزبان عرضه اولیه 412 میلیون و 500 هزار سهم(معادل 15 درصد از کل سهام) از شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر در گروه  زراعت و خدمات وابسته  با نماد معاملاتی " زکوثر " بود. از سویی دیگر در فرابورس نیز عرضه اولیه 65 میلیون سهم(معادل 10 درصد از کل سهام) از شرکت سیمان ساوه (سهامی عام) در گروه  سیمان، آهک و گچ  با نماد "ساوه" صورت پذیرفت.

لازم به ذکر است از مقدار سهام گفته شده در«زکوثر » 82 میلیون و 500 هزار سهم برای عرضه به صندوق‌های سرمایه گذاری و در «ساوه» نیز 6 میلیون 500 هزار سهم جهت عرضه به صندوق ها در روز شنبه مورخ 98.12.24  در نظر گرفته شد.

پس از تخصیص سهام دو شرکت مذکور بین کد‌های معاملاتی، در عرضه 15 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر به هر کد معاملاتی حداکثر 201 سهم (265 هزار تومان) درقیمت 13,120 ریال تخصیص یافت. همچنین هفدهمین عرضه اولیه امسال فرابورس ایران نیز با کشف قیمت 23 هزار و 500 ریالی هر سهم در نماد «ساوه» رقم خورد که در این عرضه تعداد یک میلیون و 618 هزار و 395 کد معاملاتی حضور یافتند و 36 سهم ( 87 هزار تومان) به هر کد معاملاتی تعلق گرفت.

در پایان لازم به ذکر است افسانه اروجی معاون بازار فرابورس ایران ساعتی پیش اعلام کرد: در تلاش هستیم که عرضه اولیه آریاساسول روز چهارشنبه، 28 اسفندماه، انجام شود. 

وی افزود: شرکت‌های دیگری هم آماده عرضه اولیه هستند اما آریاساسول به دلیل توانایی در جذب نقدینگی بیشتر بازار، در اولویت است و احتمالا چهارشنبه آخر سال به‌عنوان آخرین عرضه اولیه سال 98 خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان