نماینده کارگران در شورای عالی کار خبرداد؛

آخرین جزییات از میزان افزایش حقوق کارگران در سال ۹۹

خدایی درباره آخرین وضعیت تعیین دستمزد حقوق کارگران در سال ۹۹ توضیحاتی داد.

آخرین جزییات از میزان افزایش حقوق کارگران در سال 99

علی خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات حقوق کارگران اظهار کرد: طبق ماده 41 قانون کار تعیین دستمزد کارگران باید با توجه به دو مولفه توجه به نرخ تورم و هزینه‌های یک خانوار تعیین شود.

او با بیان اینکه شورای عالی کار از سال 94 کمیته‌ای را تحت عنوان کمیته دستمزد تشکیل داد که هر سه گروه کارگران ،کارفرمایان و دولت در کارگروه نماینده دارند، گفت: طبق تبصره 2 ماده 41 قانون کار تعریف سبد معیشت که میزان گذراندن یک خانواده 3.3 را تعیین می‌کند باید در این کمیته انجام شود.

خدایی گفت: تاکنون هشت جلسه کمیته دستمزد برگزار شده است که به استخراج مبلغ سبد معیشت کارگران منجر شده است.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان این که مبلغ تعیین شده سبد معیشت کارگران 4 میلیون و 940 هزار تومان برآورد شده است ،گفت: با توافقات گروه کارگری، کارفرمایی و دولت این مبلغ را به عنوان هزینه‌های یک خانواده 3.3 نفری تعیین و به عنوان یک سند به امضا رسانده‌ایم.

او خاطرنشان کرد جلسه بعدی کمیته دستمزد در شورای عالی کار به دوشنبه 26 اسفند ماه موکول شد.

خدایی در پاسخ به این سوال که چرا هر ساله تعیین دستمزد به روز‌های پایانی سال ارجاع می‌شود ،گفت: پاسخ این سوال را باید دبیرخانه شورای عالی کار دهد، چرا که ما دو ماه است که به این روند اعتراض کردیم و حتی درخواست تشکیل جلسه فوق العاده را به صورت مکتوب به دولت ارائه کرده‌ایم.

او با بیان اینکه البته یک هفته تاخیر در برگزاری جلسه را به دلیل شیوع ویروس کرونا اعلام کردند، ادامه داد: در این حالت اعلام شد که مدیران باید به مسئولیت‌های کاری خود برسند و این امر قابل قبول است، اما به تعویق افتادن بیشتر جلسه توجیهی ندارد.

خدایی تصریح کرد: نمی‌توان به تعویق افتادن این جلسات را به دلیل خرید شب عید بیان کرد چرا که افرادی که دغدغه کارگران و جامعه کارگری را دارند این مفاهیم برایشان معنایی ندارد.

این نماینده کارگری در شورای عالی کار با اینکه سال گذشته جلسات تشکیل می‌شد، اما مذاکرات ما به طول می‌انجامید، گفت: امیدواریم با توجه به شرایط پیش آمده تا قبل از سال نو تعیین دستمزد کارگران را به نتیجه برسانیم.

او تاکید کرد: نمایندگان کارگری آمادگی این را دارند که به صورت شبانه روزی پای مذاکرات تعیین دستمزد باشند چرا که جامعه کارگری امسال مشکلات زیادی را تحمل کرده است و حتی کمپین‌های 100 هزار نفری را برای به نتیجه رساندن دستمزدشان تشکیل دادند.

خدایی خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام بودجه امسال برای افزایش 15 درصدی دستمزد کارگران، نمایندگان کارگری با این رقم موافق نیستند.

 

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان