تیک تاک که یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی جهان محسوب میشود، از پروموت ویدیوهایی که کاربران زشت و فقیر تولید کرده باشند، ممانعت میکند. بنابراین در هنگام ضبط ویدیو، باید به ظاهر و محیط خود توجه کنید.
بر اساس گزارشی که از سوی Intercept منتشر شده، تیک تاک به ناظران خود اعلام کرده از پروموت ویدیوهایی که دارای کاربر با چهره زشت هستند و یا در مناطق فقیر و خانههای نامناسب ضبط شدهاند، جلوگیری کنند. این ویدیوها در بخش For You به نمایش گذاشته نمیشوند. سخنگوی این شبکه اجتماعی تایید کرده که این قوانین در گذشته اجرا میشدند که البته دلیل آن، جلوگیری از قلدری بوده است.
در گذشته بخشی از دستورالعملهای تیکتاک به اینترنت راه پیدا کرده بود که از عدم نمایش ویدیوهای معلولان در بخش For You خبر میدادند. Intercept به اطلاعات جدیدی در این زمینه دست پیدا کرده که بر اساس آن، این شبکه اجتماعی از پخش ویدیوهایی که کاربران آن دارای اندام غیرطبیعی مانند شکم بسیار بزرگ، چهره زشت و چین و چروک هستند، در این بخش جلوگیری میکند. این دستورالعمل همچنین مانع از پروموت ویدیوهای افراد فقیر میشود. ترکهای دیوار و یا دکوراسیون قدیمی باعث میشوند شما شانسی برای معروف شدن در این شبکه اجتماعی نداشته باشید.
اگرچه تیک تاک هدف از این قوانین را مبارزه با قلدری اعلام کرده، اما گزارش جدید به این موضوع اشاره دارد که این دستورالعملها برای جذب کاربران جدید درنظر گرفته شدهاند. در این دستورالعمل نوشته شده:
«اگر ظاهر کاربر و یا محیطی که در آن ویدیو ضبط میشود، مناسب نباشد، ویدیو جذابیت کمتری خواهد داشت و برای کاربران جدید بیارزش است.»
سخنگوی تیک تاک در این رابطه اعلام کرده که دستورالعمل فاش شده برای ایالات متحده آمریکا اعمال نمیشود و آنها در سالهای اخیر چندین بار تغییر کردهاند. این شبکه اجتماعی توسط سازمانهای مختلف تحت نظر قرار دارد، چرا که اطلاعات زیادی توسط آن در سالهای اخیر جمعآوری شده. علت اصلی این موضوع، مالکیت تیکتاک توسط شرکت چینی ByteDance است. در گذشته ByteDance برای جلوگیری از مشکلات بیشتر، تصمیم به فروش این شبکه اجتماعی گرفته بود که البته چنین اتفاقی تا به امروز نیفتاده است.
تیک تاک امروز اعلام کرد استفاده از ناظران چینی برای بررسی محتوا کاربران بینالمللی را متوقف میکند. سخنگوی این شبکه اجتماعی در گذشته در مصاحبه با وال استریت ژورنال به این موضوع اشاره کرده بود که ناظران چینی محتوای کاربران در آمریکا را بررسی نمیکنند.