بررسی کدهای iOS ۱۴ تأیید کرد؛ اپل در حال ساخت آیفون ۹ پلاس

سایت ۹to۵Mac با استناد به کدهای iOS ۱۴ جزئیات جدیدی از آیفون ۹ کشف کرد. بر اساس گزارش این سایت، اپل در کنار توسعه آیفون ۹، در حال کار روی آیفون ۹ پلاس هم هست تا آنها را جایگزین آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس کند.

بررسی کدهای iOS 14 تأیید کرد؛ اپل در حال ساخت آیفون 9 پلاس

سایت 9to5Mac با استناد به کدهای iOS 14 جزئیات جدیدی از آیفون 9 کشف کرد. بر اساس گزارش این سایت، اپل در کنار توسعه آیفون 9، در حال کار روی آیفون 9 پلاس هم هست تا آنها را جایگزین آیفون 8 و آیفون 8 پلاس کند.

تاکنون برخی از مشخصات آیفون 9 که از آن به عنوان آیفون میان‌رده یاد می شود، منتشر شده که از جمله آنها می توان به بهره مندی از نمایشگر 4.7 اینچی LCD، دکمه Home و تاچ آیدی داخلی اشاره کرد.

حال سایت 9to5Mac با بررسی کدهای iOS 14 مدعی شده اپل در حال کار روی مدل بزرگتر آیفون 9 است که احتمالاً آیفون 9 پلاس نام خواهد داشت. با توجه به اینکه آیفون 8 و آیفون 8 پلاس به ترتیب نمایشگر 4.7 و 5.5 اینچی دارند، توسعه آیفون 9 پلاس برای جایگزینی مدل بزرگتر سری قبل چندان دور از انتظار نیست.

رندر آیفون 9

بر اساس شواهد به دست آمده از کدهای iOS 14، آیفون 9 و مدل پلاس از همان تراشه به کار رفته در آیفون 11 و آیفون 11 پرو یعنی A13 بایونیک بهره می برند. این جهش سخت افزاری کاربران آیفون 6 و 7 را تشویق خواهد کرد تا گوشی خود را ارتقاء دهند.

آیفون 9 و مدل پلاس دکمه Home خواهند داشت. این دکمه هیچ قطعه متحرکی ندارد و به کمک ماژول Taptic Engine کلیک های دست را شبیه سازی کرده و احتمال خرابی را کاهش می دهد.

از آنجا که آیفون 9 و مدل پلاس آیفون های میان‌رده محسوب می شوند، به جای فیس آیدی، تاچ آیدی را به ارمغان می آورند. کاربران می توانند از قابلیت های Apple Pay و Express Transit استفاده کنند که در آیفون های قدیمی وجود نداشتند. علاوه بر این آیفون 9 و مدل پلاس توانایی اسکن کردن تگ های NFC در پس زمینه را دارند؛ قابلیتی که فقط در آیفون XR، آیفون XS و آیفون 11 وجود دارد و آیفون 8 و آیفون X از آن بی بهره اند.

لازم به ذکر است که اسامی «آیفون 9» و «آیفون 9 پلاس» تنها بر اساس حدسیات و گمانه زنی ها شکل گرفته و نام نهایی میان‌رده جدید اپل هنوز مشخص نشده است. برخی شایعات حاکی از آنند که این گوشی آیفون SE 2 نام خواهد گرفت.

پیش بینی می شود آیفون 9 (یا آیفون SE 2) بهار سال جاری میلادی، همزمان یا مدتی پس از انتشار iOS 13.4 به بازار عرضه شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان