تندگویان خبر داد:

بازپرداخت وام ازدواج با ۳ماه تاخیر

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدمهدی تندگویان با اشاره به پیشنهاد بانک مرکزی برای حمایت از کسب و کارها و اشخاصی که در جریان شیوع کرونا کسب درآمد و اشتغال آنها آسیب دیده است گفت: بر این اساس مصوب شد که اقساط وام‌ها تحت شرایطی به مدت 3 ماه به تاخیر بیفتند اما با وجود این مصوبه برخی از بانک‌ها از مشتریان خود خواسته‌اند تا نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه فشار اقتصادی چه در خصوص اشخاص حقیقی و چه در خصوص اشخاص حقوقی اتفاق افتاده است، گفت: به دنبال مشکلات ایجاد شده به دنبال شیوع کرونا، بسیاری از مشاغل به حالت نیمه تعطیل درآمده‌اند و بسیاری از اشخاص حقیقی حتی بیشتر متضرر شده‌اند.

معاون امور جوانان افزود: برای بسیاری از مشاغل، ایام پایان سال به شکل نامطلوبی به وقوع پیوست و بسیاری از این افراد به راحتی از پس تعهدات خود بر نمی‌آیند. امیدواریم تا در ستاد مقابله با کرونا موضوع مشکلات اقتصادی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. این مشکلات فقط شامل موضوع پرداخت وام نیست، مشکلات کاری مردم و تولید کنندگان باید مدنظر قرار بگیرد.

تندگویان افزود: بسیاری از این افراد خصوصا جوانان شب عید را زمانی برای شروع کسب و کار یا رونق گرفتن کارشان می دانستند اما الان با مسائل متعددی رو به رو شده‌اند. جوانان بسیاری فکر می‌کردند که در آستانه نوروز می‌توانند درآمد خوبی کسب کنند، اما حالا معلوم نیست تا چه زمانی باید با مشکلات اقتصادی پیش آمده دست و پنجه نرم کنند.

وی با اشاره به اینکه جوانان در عرصه اقتصاد کم تجربه‌تر هستند و ممکن است با دریافت وام از بانک تازه کسب و کارشان را شروع کرده باشند، تصریح کرد: موضوع مسکن در صورت دریافت وام به این منظور نیز از دیگر نگرانی‌های موجود است که اگر سیستم بانکی برایشان تصمیمات حمایتی نگیرد قطعا آنها با مشکلاتی رو به رو می‌شوند. از آقای سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان نیز درخواست کردم تا اگر این موضوع هنوز مورد توجه قرار نگرفته است، آن را در هیئت دولت را مطرح کنند. با این حال ظاهرا موضوع بازپرداخت وام ازدواج با تاخیر 3 ماهه انجام خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان