سرفیس پرو معرفی شد؛ نسل جدید تبلت‌های مایکروسافت

مایکروسافت دقایقی پیش از تبلت سرفیس پرو با پردازنده‌ی نسل هفتم اینتل و بدنه‌ای مشابه سرفیس پرو ۴ رونمایی کرد.

سرفیس پرو معرفی شد؛ نسل جدید تبلت‌های مایکروسافت

مایکروسافت پس از گذشت حدود 19 ماه از زمان عرضه‌ی نسل چهارم تبلت‌های سرفیس، دقایقی پیش طی کنفرانسی در شهر شانگهای از تبلت سرفیس پرو رونمایی کرد. ظاهر سرفیس پرو شباهت زیادی به سرفیس پرو 4 دارد و در حقیقت بخش عمده‌ای از تغییرات آن نسبت به نسل چهارم تبلت‌های سرفیس، مربوط به سخت‌افزار است. 

سرفیس پرو از همان بدنه و پورت‌هایی بهره می‌برد که در نسل‌های قبلی به‌کار رفته بود تا بدین ترتیب امکان اتصال کیس و کیبوردهای قبلی به آن وجود داشته باشد. اما مایکروسافت تغییراتی را در لولای کیک‌استند به‌وجود آورده است تا امکان استفاده از سرفیس پرو در زوایای نزدیک‌تری به سطح، وجود داشته باشد.

البته اگرچه ظاهر سرفیس پرو تغییرات چندانی را نسبت به سرفیس پرو 4 تجربه نکرده، اما مایکروسافت تغییرات سخت‌افزاری زیادی را در آن به‌وجود آورده است. سرفیس‌پرو اکنون از پردازنده‌های نسل هفت اینتل موسم به کبی‌لیک بهره می‌برد. در حقیقت محصول جدید مایکروسافت از پردازنده‌های بدون فن اینتل بهره می‌برند؛ بنابراین طول عمر باتری سرفیس پرو نیز افزایش خواهد یافت. مایکروسافت مدعی است که باتری سرفیس پرو جدید می‌تواند با یک بار شارژ، تا 13.5 ساعت شارژدهی داشته باشد.

چنانچه به‌خاطر داشته باشید، سرفیس پرو 4 قربانی مشکلات سخت‌افزاری اسکای‌لیک شد و از این رو مشکلاتی نظیر تخلیه‌ی سریع باتری در زمان عرضه‌ی اولیه‌ی نسل چهارم تبلت‌های هیبریدی مایکروسافت پیش آمدند؛ مشکلاتی که در بین کاربران با عنوان Surfacegate از آن‌ها یاد می‌شد.

اما فاصله‌ی زمانی 19 ماهه‌ بین عرضه‌ی سرفیس پرو 4 و سرفیس پرو 2017 نشان‌گر آن است که مایکروسافت زمان زیادی را صرف مشکلات یادشده کرده است تا بدین ترتیب سرفیس پرو به محصولی اتکا‌پذیر بدل شود و استفاده از آن به تجربه‌ای لذت‌بخش برای کاربران بدل شود.

سرفیس پرو از همان نمایشگر 12.3 اینچی و زیبای سرفیس پرو 4 با رزولوشن 1824 × 2736 پیکسل می‌برد که با نام پیکسل‌سنس شناخته می‌شود؛ اما مایکروسافت مدعی است که رنگ‌های این نمایشگر نسبت به گذشته بهبود یافته‌اند.

این مطلب در حال به‌روزرسانی است...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر