اخبار کرونا در جهان/آغاز قرنطینه سراسری در فرانسه/وزیر فرهنگ انگلیس خودش را قرنطینه کرد

خبرگزاری تسنیم: به نقل از یورونیوز، فرانسه ظهر روز سه‌شنبه به وقت محلی قرنطینه شدید در سطح کشور را با حضور 100 هزار نیروی پلیس آغاز کرد.

کریستف کاستنر، وزیر کشور فرانسه اعلام کرده است که نیروهای پلیس در سطح شهرها حضور خواهند داشت تا بر محدودیت‌های رفت و آمد شهروندان نظارت کنند.

دولت فرانسه اعلام کرده است که برای هر بار خارج شدن از منزل افراد باید یک اظهارنامه با خود همراه داشته باشند که نشان دهد افراد به چه دلیلی از خانه خارج شده‌اند و نداشتن این اظهارنامه باعث جریمه افراد از 38 تا 135 یورو خواهد شد.

اردن در قرنطینه/ ارتش برای مقابله با کرونا وارد عمل شد

ارتش اردن در چارچوب اقداماتی در راستای ممانعت از شیوع ویروس کرونا، از استقرار نیروهایش در ورودی‌ها و خروجی‌های شهرهای این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، فرماندهی کل نیروهای مسلح اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که در چارچوب اقداماتی با هدف ممانعت از شیوع ویروس کرونا، نیروهای نظامی وابسته به ارتش اردن را در ورودی‌ها و خروجی‌های شهرها در تمامی نقاط این کشور مستقر خواهد کرد.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است که شهروندان اردن به تمامی دستورالعمل‌های صادر شده از سوی یگان‌های مستقر در ورودی‌ها و خروجی‌های شهرها و استان‌های این کشور عمل کنند.

در همین راستا، تیم‌های پزشکی ذی ربط اعلام کردند که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اردن به 34 مورد رسیده است.
وزارت بهداشت اردن صبح روز دوشنبه اعلام کرد که چهار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است.

در همین راستا، نیروهای ارتش اردن به منظور ممانعت از خروج شهروندان از منازلشان به خیابان‌ها آمده‌اند.

دولت اردن همچنین از تعطیلی تمامی موسسات و اداره‌های رسمی به استثنای بخش‌های حیاتی که نخست وزیر آنها را مشخص کرده است، خبر داد.

دولت اردن از ابتدای چهارشنبه 18 مارس جاری به مدت دو هفته موسسات دولتی و خصوصی به استثنای بخش‌های مهم و حساس را تعطیل کرد و هیچ کس حق خروج از منزل را ندارد مگر در موارد ضروری.

همچنین تجمع بیش از 10 نفر و نیز رفت‌وآمد بین استان‌ها ممنوع است.

دولت اردن در ادامه فعالیت تمام عمل‌ها و ویزیت پزشکی را متوقف و آن را تنها به موارد اورژانسی محدود کرده است.

دولت این کشور در عین حال به وزارت بهداشت، کار،‌ صنعت، تجارت و تعاونی مسؤولیت تعیین بخش‌هایی را واگذار کرده که طی این دو هفته باید تعطیل یا باز باشند.

دولت همچنین مقرر کرده چاپ و انتشار روزنامه‌های کاغذی از ترس انتقال ویروس از طریق ورق‌های کاغذ متوقف شود و تمامی فعالیت حمل و نقل عمومی نیز به حالت تعلیق درآید.

دولت تنها تعاونی‌ها، داروخانه‌ها، نانوایی‌ها و بخش‌های مربوط به انتقال غذا،‌ دارو و سوخت مجاز به انجام فعالیت دانسته در حالی که فروشگاه‌های تجاری تعطیل خواهند بود.

به دلیل کرونا، مصر دفتر گاردین را بست و به نیویورک تایمز هشدار داد

سازمان اطلاعات مصر امروز (سه‌شنبه) تصمیم به بستن دفتر گاردین در مصر و لغو معرفی‌نامه و مجوز این دفتر گرفت.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، سازمان اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کرد، همچنین تصمیم گرفته به خبرنگار نیویورک تایمز در قاهره درباره دریافت اخبار از منابع رسمی و پایبندی به اصول حرفه‌ای هشدار نهایی را بدهد.

این سازمان تاکید کرد: دو روزنامه مذکور به اصول حرفه‌ای در انتشار اخبار مربوط به کرونا ویروس در مصر پایبند نبوده‌اند. هر دو رسانه به منابع غیرموثق تکیه داشتند و با منابع رسمی و طرف‌های رسمی ارتباط برقرار نکردند.

به گفته این سازمان، آنچه رخ داده انتشار اخبار گمراه کننده درباره مصر و اهانت به این کشور به شیوه‌های مختلف بوده که بارها از سوی دو رسانه به خصوص گاردین صورت گرفته است.

این سازمان از تمام خبرنگاران رسانه‌های خارجی خواست نهایت اصول حرفه‌ای و دقت را در سایه اوضاع کنونی درباره نگرانی‌های مربوط به ویروس کرونا رعایت کنند.

وزیر فرهنگ انگلیس خودش را قرنطینه کرد
وزیر فرهنگ انگلیس اعلام کرد که به دلیل احتمال ابتلا به ویروس کرونا خود را قرنطینه کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اولیور داودن، وزیر فرهنگ انگلیس با انتشار توئیتی اعلام کرد که به دلیل احتمال ابتلا به ویروس کرونا خود را قرنطینه کرده است.

این وزیر انگلیس نوشته است که یکی از اعضای خانواده‌اش علائم ابتلا به کرونا را دارد و به همین دلیل او نیز تصمیم گرفته است تا در خانه بماند.

شناسایی 14 مورد جدید ابتلا به کرونا در قزاقستان

وزیر بهداشت قزاقستان از شناسایی موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.
«الژان بیرتانف» وزیر بهداشت قزاقستان در نشستی خبری از شناسایی 14 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

به گفته وی، موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در شهر «نورسلطان» پایتخت قزاقستان شناسایی شدند.

به این ترتیب، در مجموع شمار مبتلایان به کرونا در قزاقستان به 27 نفر افزایش یافت که 11 نفر از آنها در شهر آلماتی و 16 تن دیگر در نورسلطان قرنطینه شدند.

دومین ملوان آمریکایی در ایتالیا به کرونا مبتلا شد

نیروی دریایی آمریکا از ابتلای دومین نظامی خود به ویروس کرونا در یک پایگاه دریایی در شهر «ناپل» در ایتالیا خبر داد.

 آزمایش دومین ملوان آمریکایی مستقر در شهر «ناپل» در ایتالیا نیز مثبت اعلام شد.

به نوشته وبگاه «نیوال نیوز»، نیروی دریایی آمریکا خبر ابتلای دومین ملوان خود در پایگاه «کاپودیچینو» در ناپل را تأیید کرد. نمونه آزمایش این نظامی ابتدا به شهر رم ارسال شد و سپس جواب آزمایش آن به اطلاع مقامات آمریکایی رسید.

نیروی دریایی آمریکا بدون ذکر نام این نظامی متذکر شده که این فرد اینک تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد و البته حال عمومی وی خوب است.

نیروی دریایی آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که برای اولین بار آزمایش ویروس کرونا یکی از ملوان‌‌های آمریکایی سوار بر ناو این کشور مثبت اعلام شده است. آزمایش ویروس کرونا یک ملوان آمریکایی ناو جنگی آدر بندر «سن دیه‌گو» مثبت اعلام شده و بنا به گفته نیروی دریایی آمریکا، وی هم‌اکنون در خانه خود در قرنطینه به سر می‌برد.

رسانه‌های آمریکایی نوشته‌اند انتشار ویروس کرونا در ناو جنگی آمریکا جای نگرانی زیادی دارد، چراکه ملوان‌ها در مجاورت یکدیگر کار می‌کنند و هم‌اکنون نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده است که عملیات پاکسازی و نظافت و ضدعفونی کردن تمامی یو اس اس باکسر انجام گرفته است.

وزارت دفاع آمریکا از بیم کرونا بسیاری از رزمایش های خود را لغو کرده است.

 


افزایش شمار مبتلایان کروناویروس در ترکیه به 47 تن

ترکیه 29 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را در خاک این کشور تأیید کرد که شمار کل مبتلایان را به 47 نفر رساند.

به گزارش ایسنا، فخرالدّین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد: 29 مورد جدید ابتلا به کروناویروس به تأیید رسیده است که تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور را به 47 نفر افزایش داد.

فخرالدّین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه در توئیتی نوشت: «تمام 29 مورد اخیر به طور مستقیم یا غیر مستقیم به ایالات متحده، خاورمیانه و اروپا مربوط بوده‌اند؛ در حالی که 3 مورد از آنها از عربستان بازگشته‌اند.»

وی هشدار داد: «هرگونه ارتباط با کشورهای خارجی در شرایطی که کرونا به سرعت در حال گسترش است، خطری جدی تلقی می‌شود.»

وی هم‌چنین گفت: «آنکارا تمام پروازهایش به 20 کشور از جمله انگلیس و امارات متحده عربی را ممنوع اعلام کرده است.»

براساس گزارش پایگاه خبری نظام پزشکی، وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرده است تمامی استخرها، سالن‌های کنسرت و مجالس و رستوران‌ها تعطیل خواهد شد و همه فعالیت‌ها و تجمعات سازمان‌های غیر دولتی به تعویق خواهد افتاد. وزیر بهداشت ترکیه نیز از زمان پایان این محدودیت‌ها سخنی به میان نیاورده است.

 

تشدید تدابیر مرزی در اسپانیا برای جلوگیری از ورود اتباع خارجی
اسپانیا با تشدید کنترل‌ها در مرزهای زمینی خود با فرانسه و پرتغال، اجازه ورود به اتباع خارجی به خاک این کشور را نمی‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، اسپانیا دومین کشور اروپایی است که پس از ایتالیا به شدت تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته و بالاترین تلفات ناشی از این بحران را ثبت کرده است.

بر اساس این گزارش، دولت اسپانیا با افزایش نیروهای پلیس در مرزهای خود با فرانسه و پرتغال به اتباع خارجی اجازه ورود به خاک این کشور را نداده است. این بخشی از تدابیر ویژه دولت اسپانیا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا است.

تلفات ویروس کرونا در اسپانیا طی شب گذشته با 182 نفر افزایش به بیش از 491 نفر رسیده است. تعداد کل موارد ابتلا به کرونا در اسپانیا نیز به 11178 نفر رسیده است.

اسپانیا روز دوشنبه نیز مرزهای خود را به روی همه اتباع اسپانیایی بسته است. البته مبادله کالا در مبادی مرزی اسپانیا همچنان ادامه دارد.

دولتهای اروپایی تدابیر و اقدامات ویژه‌ای را برای مقابله با شیوع کرونا اتخاذ کرده‌اند که بستن مرزها، تعطیلی مدارس فروشگاه ها و رستوران ها و دستور دادن به شهروندان برای باقی ماندن در خانه ها بخشی از این اقدامات است.

وزرای دولت اسپانیا دوشنبه اعلام کردند که وضعیت فوق العاده 15 روزه که بخش گسترده‌ای از این کشور را به تعطیلی کشانده، تمدید خواهد شد و دولت بستن مرزها را مورد بررسی قرار داده است.

 

ثبت اولین مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در برزیل
اولین مورد مرگ ناشی از بیماری کرونا در کشور برزیل به ثبت رسید.

 به نقل از یورونیوز، نخست مورد مرگ ناشی از بیماری کووید 19 در کشور برزیل امروز سه شنبه به ثبت رسید.

مقامات دولتی در برزیل اعلام کردند که فرد جان باخته یک مرد 62 ساله است که به دلیل ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در یکی از بیمارستان‌های سائوپائولو، پرجمعیت‌ترین شهر این کشور بستری شده بود.

یک منبع دولتی در سائوپائولو به خبرگزاری فرانسه گفته است که نخستین قربانی ویروس کرونا در برزیل علاوه بر کووید 19 از بیماری‌های دیگری نظیر دیابت و فشار خون نیز رنج می‌برد.

برزیل، کشوری که 210 میلیون جمعیت دارد تاکنون 301 مورد ابتلا به ویروس کرونا را رسما به ثبت رسانده است. شمار مبتلایان به این ویروس طی بیست و چهار ساعت گذشته 67 نفر افزایش یافته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان